Forhastet process

Analyse af proces

:green_heart::green_heart::green_heart:

1 Synes om

Nyt i håndbogen :blush:

Her er vejledning til afstemning. Den er god lige at læse igennem og forberede sig på. Del den gerne videre, så flest muligt får denne viden.

Godt valg i morgen :green_heart:

3 Synes om

Det kan man synes at det er. Men kan forstå på andre at det er det ikke.

1 Synes om

Jeg vil stemme for vedtægstændringerne fordi det i min optik vil være en “gave”, hvis vi får valgt en troværdig politisk leder udenfor folketingsgruppen der kan det politiske håndværk, har adgangen til medier, og som står inde for det alternative projekt, ja,- jeg tænker på Josephine Fock. Vi har p.t. fem folketingsmedlemmer, som har rigeligt at se til med ordførerskaber og derudover har vi lige slået politisk sekretariat og landssekretariatet sammen samt ansat ny leder. Der er således mere end nok at se til og jeg er på trods af stor tillid til Rasmus, betænkelig, hvis han skal overkomme både rollen med politiske ordførerskaber og rollen som politisk leder. Jeg mener endvidere, at det vil være et stort problem for hans legitimitet, hvis han vælges uden modkandidater.

Jeg anser ikke vedtægtsændringerne for helt vildt vidtgående og tror faktisk ikke, at længere tids diskussion vil skabe større afklaring, men mener, at det er afgørende, at vi hurtigst muligt får besluttet hvem der skal være politisk leder.

5 Synes om

Meget enig i dine tanker ang. vedtægter.

Kh
Mette

Det ville have været fint, hvis Uffe havde tilpasset sin udmelding, så vi kunne tage valget af vedtægtsændringer og ny PL på landsmødet i maj. Men sådan blev det ikke!
Vedtægtsændringerne er for så vidt enkle at tage stilling til. For mig at se skal PL også kunne vælges uden for folketingsgruppen. Det er helt i Alternativets ånd.
Spørgsmålet om delt PL, og PL’s rolle og funktion vil vi passende kunne tage op til drøftelse forud for det kommende eller senere landsmøder.

4 Synes om

Se link her: AlleOs // Alternativet

Det er åben igen :slight_smile:

Hej Thomas.
Når jeg mener det hele er lidt forhastet, er det ud fra et ønske om at sætte fokus på hvor vi som samlet organisation vil bevæge os hen, og hvad lederens rolle egentlig skal være? - Det at få personen på ville jeg gerne have ventet med indtil vi var mere bevidste om målet.
Feks. inklusiv spørgsmålet om vi ikke skulle have benyttet os af muligheden for at få en dualistisk ledelse. Èn leder for det politiske og én for bevægelsen. - Den ene på borgen, den anden udenfor. Den model synes jeg er en debat værd.

  • Men det må jo så blive en anden gang :blush:
5 Synes om