Folketingets formand

Er det rigtigt, at Alternativet stemmer ja til Pia Kjærsgaard som formand?

Det var det ikke, hvilket fremgår af referatet fra dagens møde i Folketinget.

1 Synes om

Hel(digvis)le T.: Alternativet: Thorning vil være en fremragende formand | Information

Løkke Statsminister, Pia K Formand for Folketinget & en religiøs Videnskabsminister :scream: Jeg tør ikke mere gå på Internettet om morgenen, før kaffen er drukket. Så jeg ikke får den i den gale hals over hvad de mere finder på :sob: Puha det er svært af bevare bare en smule optimisme syns jeg.

Pia Kjærsgaard er fra DF, som har zenofobien som en af deres mærkesager. Jeg bryder mig ikke om deres udtaleler og debatkultur, hvad angår flygtninge og indvandrere. Det ligner efter min mening forsøg på at få billige point ved at skære alle fremmede (og nogle født her i landet) over een kam.

Men ser man bort fra dette usympatiske punkt, og ser på deres øvrige politik, er den egentligt ikke så dum. Jeg håber, at Alternativet kan finde enighed på områder hvor DFs politik passer med vores, og at det kan hjælpe til at trække dem i en mere fornuftig retning end bare at støtte den nye regering.

Hvad angår Pia Kjærsgaard personligt, tror jeg hun kan gøre det godt som formand. Selv havde jeg hellere set Lykketoft fortsætte, da han var rigtig god som formand. Men i den gamle folketingssamling var Pia anden næstformand, og når hun styrede Folketinget så jeg ingen tegn på, at hun forsøgte at lade specielle partipolitiske hensyn få fortrinsret.

Undskyld, hvis jeg lidt forsvarer en person jeg politisk er uenig med. Men jeg tror ikke det er et problem, at Pia Kjærsgaard er blevet valgt som formand for Folketinget.

Det skal du endelig ikke undskylde Ole, jeg har brug for hver en lille opmuntring jeg kan finde, når det gælder den nye regering :slight_smile:

Jeg har ikke noget at indvende, hvis en vidensminister er religiøs … hvis det er på den gode måde. Jeg tvivler dog på oprigtigheden. Morsomt er det, at ministeren siger, at Gud står bag det meste. Hvem står bag resten.? Venstre? Her vi vist ret langt fra det høje intellektuelle niveau, som Poul Hartling elskede.

Sidst DF var en del af flertallet solgte de gerne deres øvrige politik for xenofobiske modydelser.
Det vigtige er ikke, hvor godt Pia Kjærsgaard kan gøre det godt som formand, men det politiske signal.

2 Synes om