Folkeafstemning om forsvarsforbeholdet onsdag den 1. juni

Kære alle!

For at denne folkeafstemning skal kunne finde sted, kræves en stor indsats fra mange frivillige, bl.a. jer fra Alternativet!

Brevstemmemodtager

Hvis du har lyst til at tage ud til borgere, der kun kan afgive stemmer i eget hjem eller på plejehjem, er der meget brug for dig til det. Du vil blive hentet i dit hjem af brevstemmesekretæren. Du modtager 440 kr. for 4 timer, 880 for mere end 4 timer.

Skriv gerne til Bodil på bodil@neukirch.dk senest d. 18. april, så melder jeg dig til.
Jeg skal bruge navn, adresse, mail, tlf. nr og fødselsdato.

Valgtilforordnet

Hvis du vil være valgtilforordnet, er der også brug for det. En valgtilforordnet kan have mange forskellige opgaver i løbet af dagen. Valgtilforordnede modtager 1320 kr. hvis man deltager hele dagen og i optællingen, når valghandlingen er slut.

Tilmeldingsfristen er den 24. april. Herefter vil der være åben for borgere, der ikke er medlemmer af partier.

Tilmeld dig på dette link: https://kk.valghalla.dk/valghalla/external‐signup?election=874ac80e‐3264‐4679‐adac‐d3d1f6632010&party=038b27bb‐0036‐4ee1‐9513‐3f02093e7805&role=a609f8d0‐e983‐4831‐8ff0‐3269a85dfef8

Valgstyrere

På hvert valgsted er der en valgstyrelse på 5 personer, som sammen med valgsekretæren har ansvaret for afviklingen af valget på det valgsted. Alternativet har et vist antal valgstyrere, så hvis du er interesseret i dette, kan du bruge dette link. Tilmelding som valgstyrer skal ske før den 8. maj på dette link:
https://kk.valghalla.dk/valghalla/external‐signup?election=874ac80e‐3264‐4679‐adac‐d3d1f6632010&party=71e2fe34‐9673‐4e7d‐96a5‐f5301564e276&role=38ca99d5‐3085‐4a42‐a926‐e45f52991c40

Valgstyrerformand

Alternativet har to pladser som valgstyreformænd. Hvis du vil besætte en af de pladser, skal du bruge nedenstående link.

https://kk.valghalla.dk/valghalla/external‐signup?election=874ac80e‐3264‐4679‐adac‐d3d1f6632010&party=71e2fe34‐9673‐4e7d‐96a5‐f5301564e276&role=6a87e4af‐fc00‐4cf5‐8642‐8cf6817af38c

Vi vil opfordre jer alle til at melde jer. :green_heart:

Søndagsbrunch

Desuden vil vi minde om at vi afholder vores første søndagsbrunch søndag d. 24/4.
Her vil være søde folk fra Alternativet i København, og vores medlem af Borgerrepræsentationen Birgitte Kehler Holst vil fortælle lidt om hvad der rør sig på Rådhuset for tiden :slight_smile:

Så sving forbi til en hyggelig brunch, og tag endelig en ven og familien med!
Den finder sted på Sundholmsvej 8 kl. 10-12.

Du kan finde FB-begivenhed her.

De ihærdigt opfordrende hilsner fra
image

1 Synes om

Ovenfor er godt nok meget kontant - og er det frie demokrati mon sat på spidsen eller måske endog over grænsen?

NB Jeg har ikke noget forsvarsforbehold i EU - og det er jo fordi jeg ønsker freden - Uden NATO, (Herunder uden dansker krigs-føring ved general, Anders Fogh i spidsen mod Libyen, Rusland osv.)

Kærlig hilsen Gunhild :sparkler:

Så svar dog - er det løgn?

Jeg underskylder for at være for utålmodig og utålmodig i mit spørgsmål ovenfor…

Lokalforening København: jeg spørger derfor i stedet:

Hvilke overvejelser har du/I gjort jer mht. betaling for at tage ud i andres hjem eller på plejehjem for at de pågældende mennesker kunne afgive deres stemmer, den 1.juni?

Hej Gunhild.
Den ovenfor nævnte betaling er den, Københavns Borgerrepræsentation har fastsat.
Mvh Bodil

Tak for besvarelse, Bodil…

Er det sådan, at Alternativet ukritisk agerer på baggrund af Københavns Borgerrepræsentations fastsættelser?

Det er kommunerne - ikke partierne, - der aflønner de ‘‘de frivillige’’ (modtagere af brevstemmer, valgtilforordnede, valgstyrere, formænd for valgstederne).

Sådan er det i alle landets næsten 100 kommuner.

Det er kommunen (ikke partiet), der er ‘‘arbejdsgiver’’ for ‘‘de frivillige’’.

Derfor kan partierne ikke blande sig i ‘‘aflønningen’’ af ‘‘de frivillige’’.

Partiets eneste officielle opgave ved valghandlingen (folkeafstemningen eller valget) er, at partiet laver en liste over ‘‘frivillige’’, og at partiet afleverer listen til kommunen. Derefter er det kommunen, der sørger for aflønningen.

1 Synes om

Fra i dag (onsdag den 20. april 2022) kan man afgive brevstemmer til folkeafstemningen).

I Thisted skulle partierne give kommunen besked om brevstemmemodtagere senest den 6. april (fristen kunne være en anden i andre kommuner (fx i Fredericia og i København)).

Ved modtagelse af brevstemmer i eget hjem m.v. skal der være mindst 2 tilforordnede (fra 2 forskellige partier).

I Thisted har Alternativet hverken fået brevstemmemodtagere elller valgstyreformænd, så vi må nøjes med almindelige valgstyrere og tilforordnede på selve valgdagen.

. - - - - -

Senest den 6. april i Thisted: l stiller med tilforordnede, der modtager brevstemmer på plejecentre og i eget hjem.

• Brevstemmeperiode (20. april – 28. maj)
• Brevstemmer på biblioteker, i eget hjem, på plejecentre
• Valgbussen
• Nyt hjælpemiddel: overlægsplade

I Thisted: 6. April: tilforordnede brevstemmemodtagere.

1 Synes om

Kære Gustav!
Ja, det er soleklart - det går heller ej så godt i Fredericia kommune med demokratiet…

Men der er heldigvis tilsyneladende nu rettet op på manglende vejledning i stemmelokalet - for brevstemmende vælgere i de første tre kvarter den 20. april