Flytte folk fra Facebook, til Dialog

Hej alle

Jeg tænker at det er vigtigt, at vi begynder at få flyttet noget mere ind på denne side, for at undgå vi mister/overser folks input - som nemt sker gennem Facebook.

Er der en strategi for hvordan vi gør dette, eller nogle idéer?

Mvh

Peter

4 Synes om

Jeg er meget enig i at facebook ikke er et godt medie til at diskutere diverse indlæg. De løber for hurtigt ud i sandet og det er næsten umuligt at finde ældre indlæg. Jeg svarer jo også først nu her 2 måneder efter at det foregående indlæg er skrevet. Håber at der kommer en mulighed for at man direkte kan rykke et indlæg fra facebook til dialog, hvis man synes det er relevant nok til dette. Det kunne sagtens eksisterer både på facebook og dialog samtidig og så blive synkroniseret begge veje, så ligegyldigt hvor du skrev ville det blive vist begge steder.

Der er ikke en helt præcis strategi, men jeg vil gerne opfordre til, at man som medlem skriver herinde først og så eventuelt linker til opslaget i en eller flere af vores mange sider/grupper på Facebook.

Hvis mange medlemmer bruger Dialog, så bruger mange medlemmer Dialog :wink:

Det er svært med Facebook, fordi vi er begrænset af de muligheder, som dé tilbyder os i forhold til integration.

Jeg har sat både Twitter og min webside op til at videreføre min officielle facebooksides opslag. Så måske kan hver af grupperne/siderne på Facebook få en plads på Dialog hvor infoet trækkes fra. Kontakt mig hvis I vil diskutere nærmere

Hvordan virker det? Hvis du skriver et svar på facebook, bliver det så også tilgængeligt her på dialog, og omvendt?

Ja, netop. Den letteste måde at gøre det på er at besøge min webside (www.jmdpsych.com) for at se hvordan det ser ud (bredde, vidde og farve kan ændres) og så besøge denne Facebook hjælpeside for at lære hvordan man installerer konverteringspixlen: https://www.facebook.com/business/help/328988437301229?sr=6&query=integration+med+min+website&sid=0Zusw8qA0KmgJK5jT. Jeg ved ikke hvilken platform er brugt på Alternativet’s dialog side, men formoder at det er Wordpress. Wordpress bruger plugins til det formål, og integrationen er nem. Desuden er det muligt at indsætte så mange Facebook plugins som man vil på en side, så de forskellige sider kan sidde ved siden af hinanden. Spørg endelig mere.

Jeg har fundet en bedre side med information: Page Plugin - Social Plugins - Documentation - Meta for Developers

Hej Janne. Som jeg lige kan se er dialog.alt og alleos.alt… lavet primært i javascript og så lidt ruby on rails. Så et wordpress plugin kan ikke gøre det. Ideen er god tror bare det kræver noget mere reel programmering. Har du dog lyst til at hjælpe kan jeg forstå på @huulbaek at der er brug for alt den hjælp der kan findes, da der kommer mange små opgaver. Smid ham en mail så vender han nok tilbage. Jeg er selv lige hoppet på vognen :slight_smile:

//Jesper