Flere skovbørnehaver kontra flere ulve i Danmark

Ved du, at videnskab.dk i dag den 12. september 2025 har skrevet om nye råd, hvis du møder en ulv…

Hvordan kan det være, at Alternativet går mere op i, hvordan ulve skal kunne færdes frit i Jylland end børn i skove og skovbørnehaver i Jylland?

Hvis vi for alvor vil et bæredygtigt samfund i Danmark og i Alternativet/ i Alternativ? (Thor), så skal denne vilddyrsbegejstring stoppes!

Der er for megen “vilddyrsadfærd” i det politiske magtspil. Jeg ønsker mig, at Alternativet i stedet ville:
Flere skovbørnehaver og færre kontorlandskaber /skrivebordsøvelser. For når børn uhindrede klatrer i træer, så får vi/de et realistisk forhold til natur og træer - også de gamle træer, som jo er nødvendige for naturens oprigtige genopretning og recirkulering…

Ps.
Hvornår begynder vi i Alternativet at være glad for alle de gamle vælgere og politikere, som oprigtigt gerne vil det bedste for de næste generationer…

Kærlig hilsen
Gunhild

En problemulv kan jo ikke løse, at mennesker har besluttet at indføre ulve i Jylland, langt fra hovedstaden og meget tæt på mange menneskers hverdag i Jylland. Så skal inger Støjberg bare have denne politiske sejr uden kamp?

Nej det skal hun da ikke, for hun fører en uhyrlig landbrugspolitik med forfærdelig dyrehold og sørgelig klimanedbrydning.

Somme tider støder man på ordet “hysteri”, når man fortæller, at man føler sig utryg ved at antallet af ulve i Danmark stiger og stiger. (I år er der fx født 44 ulveunger.

Hej Gunhild,

Jeg tænker det er nogle gode pointer - altså, at fokusere mere på, hvad vi gerne vil.

Bedste hilsner,
Jan

Tak Jan, det betyder meget for mig, at du ser pointerne imellem linjerne og direkte. Vi kunne måske gøre et event om ulve og skovbørnehaver samt diverse bedsteforældre sammen med dig i Jylland?

Altså bare en event med en ulv: Rådene foreskriver jo mest, hvis man bor i områder med “ulv/en ulv”…