Fleksjob og iværksætteri

Hvorfor er dette forslag annulleret???

Er det igen fordi Alternativet er ved at dø ud og ledelsen ikke (længere?) følger med herinde?
Jeg undrer mig meget!

Jeg tror det er fordi det ikke fik nok opbakning :slight_smile:

Ja, det er fordi, der ikke var nok medlemmer, der gav opbakning til forslaget. Selv om forslaget fik positiv opbakning, så var der “kun” 19 medlemmer, der stemte. Det kræver 40.

Det er ikke til at se på forslaget lige nu, da systemet afventer en opdatering – men derefter kan afstemningsresultatet igen ses på selve forslaget her: AlleOs // Alternativet

Systemet forsøger selv at gøre interesserede opmærksomme på et forslags eksistens, men ellers er det en god idé selv at reklamere for forslaget på forskellige medier.

Gad vide hvor mange forslag er reelt når helt gennem nåløjet med et krav på 40 støttere?
Det ville være rart at se en statistik herfor.
Jeg tvivler på, at det er ret mange af medlemmernes forslag som bliver til andet end forslag - og til sidst bliver “annulleret” uden at nå længere end til denne lukkede gruppe.

Det er ikke sådan jeg havde forestillet mig, at Alternativet ville arbejde.

Så jeg har besluttet mig for at melde mig ud.

Held og lykke med jeres parti fremover!

Langt de fleste forslag kom tidligere igennem med mere end 40 stemmeafgivelser. Det har ændret sig en del på det seneste, hvilket skyldes rigtig, rigtig mange ting – blandt andet færre medlemmer. Så tallet bør da justeres til at være en procentdel i stedet for fast.

Jeg skal være den første til at indrømme, at der mangler meget i forhold til den digitale politikudviklings-proces.

2 Synes om

Thomas: Det er ikke kun Alternativets IT. Problemet er bredere. Alle ressourcer er gået til valgene, og vi har drænet os selv for kræfter.

Alternativets IT er genialt, når man har fundet ud af hvordan - men indlæringskurven er lodret, hvis man er helt uden hjælp.

Noget af det, som HB IKKE har haft prioriteret, er tillidsmandskurser m/k, og tilstrækkelig IT support. Det har hævnet sig

Selv mange af vores egne tillidsfolk kan ikke bruge Alternativets IT.

Og vi, der er tillidsfolk i kommuner og storkredse, har fået drænet kræfterne af 4 valg mellem november 17 og juni 19. 4 valg på 19 måneder: Kommune, Region, EP og FT.

I min storkreds har vi ikke haft kræfter nok til derudover også at række ud og få nye medlemmer til at føle sig velkomne. Også dette har hævnet sig.

Der er ingen af os, der har været i stand til at gøre alt, som vi gerne ville, så godt som vi gerne ville.

Vi er nye. Døgnet har kun 24 timer. Vi gør det bedre næste gang.

1 Synes om

Hejsa.

Er der mulighed for at stille dette forslag igen?

Det taler jo i den graf stadig ned i en kæmpe problematik, og ville kunne give rigtig mange mulighed for at komme på fode igen, ved at være deres egen chef, med den økonomiske støtte der er ved at være i fleksjobordning samtidigt.

Jeg sidder selv i en lignende situation, og kender mange som løbende efterspørger hvilke muligheder man har som selvstændig fleksjobber.

Bedste hilsner
Nanna

1 Synes om

Ja – men rent praktisk kun ved at lave et helt nyt forslag, som så kan være identisk.

2 Synes om

Hej Thomas.

Jeg har ingen erfaring med hvordan man gør. Men hjælper gerne til?

1 Synes om

@Nanna_Hoyrup Processen står beskrevet lidt her: AlleOs // Alternativet

Forslaget her faldt på, at der ikke var nok deltagere til at vurdere det. Så det handler nok mest om at gentage processen og så reklamere mere for forslaget, når der skal stemmes/vurderes.

2 Synes om

Den opgave med at promovere og reklamere vil jeg gerne påtage mig :+1:
Er det 40 stemmer der skal til?

1 Synes om

Jeg er også med på dette forslag, sig hvad jeg kan hjælpe med.

Kh
Mette

1 Synes om

Kære Mette og I andre

Forslag til mulige metoder efter den 1/2:

  1. Samarbejd med de oprindelige forslagsstillere om at genfremsætte forslaget - f.eks ved at kontakte de enkelte via beskedfunktionen i AlleOs. Samme sted kan anvendes til mobilisering undervejs i processen

  2. 2 stillere er faldet væk. Jeg vil gerne være medstiller. Der skal findes endnu én - mindst. Det vil være smart at vi er flere end de minimum 10.

  3. Alle vi stillere skal forpligte os til at holde gang i debatten her på Dialog - meget gerne ved at indsende både kommentarer og dokumentation

  4. Alle vi stillere diskuterer forslaget med vores netværk. Vi bringer fordele og ulemper fra disse med ind i diskussionen her i dialog.

  5. Vi kan måske arrangere møder i vores lokalforening eller storkreds om baggrunden for forslaget??? Det lader til, at nogle af stillerne har viden om og erfaringer med baggrunden for forslaget. Vil disse stille op og fortælle andre om det? Resultater af møder referes i tråden her på Dialog

  6. Vi opfordrer Landssekretariatet til at lave en "Pixie-bog"s-forklaring til medlemmerne om, hvordan man bærer sig ad med at stemme for et forslag på AlleOs.

  7. Når forslaget kommer til afstemning, så kontakter vi forslagsstillere vores netværk med opfordring til at stemme, samt med kopi af "Pixie-bog"s-forklaringen. Hver forslagsstiller skulle gerne kunne motivere mindst 4 personer til at stemme.

Er en eller flere af ovenstående muligheder værd at afprøve?

1 Synes om