Fjordens dag 8/9 og planlægningsmøde 4/9

Kære medlemmer i Alternativet Fyn

SÅ går vi i aktion igen, på søndag, 8/9 – 2024, hvor Alternativet er tilmeldt Fjordens dag på Stige Ø. Det er en del af Naturens dag, hvor Alternativet Fyn nu er med for 3. år i træk. AlleOs // Alternativet

På Stige Ø samles de boder, der er interesserede i det faglige og politiske aspekt af klima og biodiversitetskrisen – selvfølgelig med særligt fokus på vores havmiljø. Det er derfor et godt sted for Alternativet at møde borgere, der også bekymrer sig for denne dagsorden, og der plejer at være masser af besøgende på Stige Ø. Og jeg håber, at nogle af jer kunne have lyst til, at have en hyggelig dag sammen på Stige Ø. Der er kort her: Kort placering aktører Stige Ø 2024.pdf - Google Drive

Det er fra 10-16, og man kan deltage hele dagen, eller bare et par timer.

Vi holder et planlægningsmøde på onsdag, d. 4/9 kl. 19:30 AlleOs // Alternativet , på nedenstående link:

https://us05web.zoom.us/j/84482495620?pwd=6D3aeJcMX1zAeh6XPElnPd4965qagL.1

Her skal vi finde ud af det praktiske omkring dagen, herunder hvilke aktiviteter vi skal have i boden.

Det er et brainstormmøde, og I må derfor gerne tænke over forslag til aktiviteter inden for temaet vand/miljø/klima. Der kommer også mange børn og børnefamilier – så det kan være aktiviteter både til store og små. Eksempler på aktiviteter kunne være: Quiz, test, fiskedam, naturbingo, fiskespil osv.

Vi har allerede et par idéer til aktiviteter, men vil meget gerne have flere. Det er selvfølgelig et plus, hvis aktiviteten kan få samtalen ledt hen på Alternativets politik på området.
Vi må ikke direkte reklamere for Alternativet – men vi må fortælle alt om, hvad vi står for og vores bud på løsninger.

Jeg glæder mig til planlægningsmødet på onsdag og til en festlig dag på søndag. Og man er velkommen til mødet, uanset om det bare er for en kigger!

Vel mødt!
Camilla