Familiepolitisk digitalt laboratorie

Coronaen har givet mange et helt nyt syn på, hvad det vil sige at have ‘et godt familieliv’. Nogle går ned på deltid, nogle er mere drastiske og siger deres jobs op og nogle kan ikke vente til at komme tilbage til kollegaerne, men gruer dog stadig for tanken om ‘hvad nu hvis coronaen rammer mig, eller mine’…!

For mig har coronaen givet mig tid til at tænke over, de rammer vi i Danmark giver for familielivet. Særligt er “barns 1. sygedag” blevet sat på spidsen, og alle kan nu se det absurde i dén regel. Men også barslen og indkøringen i daginstitution er blevet diskuteret. Nu kommer der snart en øremærket barsel til mænd, og hvad betyder dét så for de mindste?

En helt tredje vinkel på nye overvejelser, er institutionernes nye rammer. Hvad har du mange timer udenfor i små grupper givet børnene, og hvordan holder vi fast i nogle af alle de gode nye tiltag – også uden Coronaen…??

Så vil du være med til at diskutere, hvordan vi i fremtidens Danmark bør forholde os til omsorgen af vores syge børn, til barsel (og hvordan EU’s lovgivning om øremærket barsel til mænd skal implementeres), og til hvordan vi sikre os mere natur til børnene?

Kom med til vores digitale politiske laboratorie og sæt dit fingeraftryk ind i Alternativets familiepolitik. Læs mere på AlleOs: AlleOs // Alternativet

Jeg håber vi ses!