Falder sammen

Er det kun mig, som er træt af dårlige historier om alternativet. På mig virker det som om at man ikke tager problemerne alvorlige. Har tænkt på om et bekymringsråd kunne være en ide, selvfølgelig med noget magt. Til at få de folk som burde en tur i dialogrådet også gør det. At der bliver fulgt op på de forskellige sager. Trænger til at man træder i karakter. Hvis der ikke sker nogle ændringer, er jeg bange for, at det hele falder sammen, hvilke jeg synes vil være trist. Er der nogle som har nogle bud på hvad vi skal gøre?

2 Synes om

FAT MOD OG VIS STYRKE! Alternativets offentlige profil skal være et centralt tema på det kommende landsmøde. Å har helt sikkert den bedste og mest gennemgribende grønne politik blandt alle partier. Desværre er der bare ikke så mange, der ved hvad Å’s politik betyder for danskernes hverdag. Å mangler synlighed i hverdagens politiske samtale i medierne, på arbejdspladserne og blandt familie og venner. Alternativet sender - så vidt jeg ved kun - Uffes nyhedsbrev til medlemmerne. Andre foreninger, som fx Danmarks Naturfredningsforening (DN) sender flere gange om ugen nyheder med konkrete politiske emner, holdninger og aktiviteter til hverdagens grønne dagsorden. DN formår også at bruge medierne på en aktivistisk måde, der minder en del om Alternativet i 2014-15. Vælgernes hukommelse er kort. Det er de sidste dages eller ugers debat, der præger den politiske dagsorden. Det skal Alternativet bruge som model for en smart kampagne om Å’s fundamentale poliske søjler, der skal præge debatterne frem til de kommende to valg. Tiden er ikke til intern organisatorisk selvransagelse, mens de andre partier løber med den grønne dagsorden.

1 Synes om