Facebook tips til at nå længere ud

Baseret på tidligere responses fra Hvor er aktiviteten i Alternativet? - #14 af kevinsimper hvor konklusion var at det meste aktivitet var på facebook, tænkte jeg at jeg vil give et par tips til hvordan man kan komme længere ud på facebook.

Jeg ser et par tendenser som har en mindre god virkning på forskellige facebook sider :slight_smile:

Undgå links til externe sider

Facebook giver lavere reach til posts som flytter brugerne væk fra platformen. Skriv det i en kommentar nedenunder som folk som er interesseret vil checke ud og kan så klikke der.

Brug billeder, bedre med video, helst live video

Facebook kan virkelig godt lide at promovere visuelle posts og live video. Video har høj engegement og har endda autoplay som tiltrækker opmærksomhed.

Live opslag

Live video kan være en kæmpe plus fordi det giver mulighed for live dialog og feedback. Du kan også skrive herinde på forummet hvornår du går live og så vil jeg meget gerne putte det ind i min kalender og støtte op! Men uden forummet kan jeg ikke være sikker på jeg ser det!

Skriv dine opslag på forum her

Facebook vil langsomt promovere dine post til færre og færre af dine følgere, du vil sjælendt nå ud til alle dine følgere og ofte fange kun en brøkdel af dem.

Hvis du poster din kommentar her på forummet med et link til facebook, så er du garanteret notificationer til dem som har sat op til at følge forummet.

Hvis du lægger et link til din facebook post vil mange sikkert hoppe over på facebook og like opslaget for at hjælpe med at sprede budskabet.

Det skaber også dialog

Facebook er ofte et medie for familie og venner, jeg personligt ikke skrive lange kommentarer på facebook opslag da disse opslag vil blive promoveret til familie, venner og bekendte som jeg ikke har i mente for mine politiske kommentarer. Dette er en kæmpe downside af Facebook!

Facebook kan ikke indekseres af Google

Det er ikke et tip til facebook, men mere noget man skal være klar over når man skriver på facebook. Alt content og alt den tid man bruger på facebook til at lave indhold er lidt som et sort hul, ligeså snart indlægget er faldet ned af nyhedsstømmen er det næsten umuligt at finde det igen og i disse dag hvis man ikke kan finde det via Google er det så godt om ikke eksistende! Hvis du skriver herinde på forummet kan du findes på Google og Google har allerede mere en 8000 sider indekseret site:dialog.alternativet.dk - Google Zoeken

7 Synes om

Super god information! Tak :slightly_smiling_face:

Jeg er ikke selv facebooker - men jeg giver dette videre.

Dette er jo endnu en god grund til at promovere Dialog.

3 Synes om

Mange tak, Kevin, fin information. Jeg savner dog at du også sætter lys på forskellen mellem fb-grupper og fb-sider. Det forvirrer mange, der ikke kan gennemskue, hvornår det ene er godt og hvornår det andet er godt. I mine øjne: forskellen på dialogen og envejskommunikatonen. Hvem sætter dagsordenen for indholdet. det er en spændende forskel, synes jeg.

4 Synes om