Facebook Groepen

Redirecting... - Er det en god ide…

Umiddelbart ja. Er der en også en forening i Næstved du kan sparre med? :slight_smile:

Ja det er der, heldigvis.

I så fald mener jeg bestemt du skal forfølge det. Jeg kan mærke en ret stor grad af ‘klassisk venstrefløj’ i dine opslag (kommer selv derfra, tidligere SF mm.)
Theresa Scavenius har netop oprettet et nyt grønt parti, og hun var umiddelbart mere fra centerfløjen (lidt mere skarp/radikal-agtig).
Så når nu hun mener at Å ikke var hendes kop te, er der mere plads til venstrefløjssynspunkter i partiet pt - i hvert fald som jeg ser det :slight_smile:

1 Synes om

Den analyse er jeg uenig

Alternativet var måske ikke hendes kop the fordi hun ikke fik magten
Men også fordi Alternativets tre bundlinjer der er hinandens indbyrdes forudsætninger, aldrig har fundet smag hos Theresa, heller ikke op til valget sidste år.

Det er netop de tre bundlinjer det placere Alternativet et helt andet og ikke rødt sted. Sammen med forståelsen for den demokratiske nytænkning og måden at skabe politik på.

Nej vi er ikke hverken højre eller venstrefløj. Vi har et rødt hjerte, en grøn sjæl og en blå fornuft om du vil.

2 Synes om

Kan se tilgangen ( nedbruddet af det klassiske og genopbygning af brudstykker - dekonstruktion)
Det betyder dog også (som Bo) at man sagtens kan grave i venstrefløjens temaer - tænker at det handler om at filtrere dårligdommene, v/ de tre bundlinjer, fra i den dekonstruktive process … altså i nytænkningen
Vil således stadig stå på, at jeg finder langt flere indifferente dårligdomme i den klassiske højrefløj (der i mange år syntes at have dyrket politik med klasseopretholdelse for øje … ses stadig i USA)

To ting om ‘blå fornuft’, hvis dette anses som bredt mantra:

  1. Der er, i så fald, sket et skred i partiet omkring statsministerpåpegen siden Uffe E., som i et tidligt radiointerview anså det som strategi ikke at pege på enten en rød eller blå statsministerkandidat for Å (lød som om han, trods tidligere radikal, stadig tænkte i gamle venstrefløjs-baner, og som udgangspunkt var på en rød).
  2. Torsten Gejl opfordrede for nyligt til samarbejde med V om klima, men hans tone havde et snært af ironi over sig (som om vi naturligt set altid søger støtte v/ regering/venstrefløj)

Ekstra) Vi bør stadig anerkende at vores parti indeholde store segmenter af folk, der arbejder i offentlig sektor (varme hænder) - her er temavalg nok ikke nok, hvor ‘rød tone’ og overenskomst-tæft til tider bør opprioriteres.

Kære Tine :slightly_smiling_face:
Ja, de tre bundlinjer er hinandens indbyrdes forudsætninger - det må vi bestemt huske.
Og tilsvarende har jeg det også sådan, at min grønne sjæl er åben, når både mit hjerte og min hjerne er åben og har alle farver…

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

Tænker at de mest progressive kím findes i de grønne og røde tankebaner. De blå viser os mest noget om nødvendig og monetær effektivitet, men også kortsigtede førsteimpulser … ‘blå kapitalistisk bæredygtighed’ opstod først efter Exxon Valdez olieudsplippet, hvor tankskibe derefter kun kunne blive bygget med dobbeltskrog (kunne ‘Wall Street’ ikke have forudset det?).
En fuld reformation af ‘blå kapitalistisk bæredygtighed’, skues i horisonten og velkommes.