Facebook debat? Introverte resurser

Nu hvor vi skal vælge en ny leder har jeg været herinde på Dialog og kigge et par gange på det seneste … havde egentlig forventet der var lidt diskussion og frem og tilbage omkring hvilken retning de forskellige kandidaer ønsker at føre Alternativet og måske nogen principielle diskussioner omkring hvilken opgave en ny leder ser sig selv i og hvilken platform vedkommende ønsker at skabe sig og hvad vedkommende så vil bruge den til.

Jeg har en fornemmelse af at der foregår en debat et eller andet sted, men jeg har ikke fundet ud af hvor endnu og har på fornemmelsen det måske ender med at jeg heller ikke finder en ordentlig debat der kan hjælpe mig med at tage stilling inden jeg afgiver min stemme digitalt. Jeg kender flere kandidater fra folketingsvalget og ved nogenlunde hvad de repræsenterer igennem udmeldinger derfra, jeg tror jeg ved hvor jeg kommer til at smide mit lod, men synes egentlig det er et lidt tyndt grundlag jeg kommer til at gøre det på.

Måske vil jeg forsøge at dukke op til et af møderne med kandidaterne … jeg ved det ikke helt, har længe haft en apati imod politiske møder, jeg er ikke socialt anlagt i en form der egner sig til store forsamlinger og det kræver energi for en introvert person for mig at dukke op der … ville meget gerne at der fandtes et digitalt alternativ på tekst hvor jeg kan læse når jeg har tid og fokusere min energi på de ting jeg ved noget om og interesserer mig for. Det var i øvrigt en positiv oplevelse at følge live-streamet fra sidste ekstraordinære landsmøde, så det regner jeg med at gøre igen til landsmødet hvor der skal vælges en leder, hvis ellers jeg lige kan tilpasse min kalender så jeg kan sidde og følge med live.

Foregår den slags på Facebook nu? Jeg kommer nok ikke til at melde mig ind igen, var der en overgang i starten og har forladt det igen. Tid er en for mig alt for begrænset resurse som Facebook er bygget til at tage fra mig.

Det kunne være interessant at høre hvad de forskellige leder-kandidater egentlig tænker omkring at inkludere et medlem som mig lidt mere,? Jeg har en del resurser og viden (har blandt andet en fortid med voldsom politisk aktivitet i mine yngre dage og er generelt vidende omkring naturvidenskab og ekspert inden for nogle nicher der), men ikke tid til hele det politiske cirkus med møder og diskussioner længere, nu driver jeg eget firma og det har mit primære fokus, min føler jeg har noget at bidrage med til Alternativet stadigvæk, det kræver dog lidt at folk rækker ud efter mig og ikke den anden vej, for det ved jeg at jeg ikke får gjort.
Jeg tænker hvis jeg havde haft en eller anden form for social kontakt med nogen jeg kendte af andre veje ville jeg måske have en indgang til hvordan mine resurser kunne være nyttige der, men det har jeg ikke rigtig, ingen af de få folk jeg omgås er aktive inden for Alternativet men der findes da sympatier i den retning.
Jeg er ret sikker på jeg ikke er den eneste af min slags der egentlig helst var fri for alt for meget “socialt bøvl” men gerne vil bidrage til Alternativet i et eller andet omfang og faktisk sidder på store resurser der bare ikke bliver trukket på.

Dette er i øvrigt ikke et forsøg på et personligt opråb, jeg er fint tilfreds med mit liv generelt hvor jeg er, har bare svært ved at finde min plads i et parti, som klart er der hvor jeg hører til med mine politiske synspunkter, men hvor jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg kan bidrage med omend jeg ved jeg har en del at bidrage med.

5 Synes om

Har lige prøvet at finde det. Men der kommer 6 forslag op? Hvilken skal man vælge?

Inden jeg vælger en app, vil jeg lige være sikker på det er den rigtige
Er det denne her Signal Private Messenger, Signal Foundation?

Den siger ingen resultat

Er det den samme som sms app

Desværre det sker der ingenting ved

Mit nr er 23868079

Beklager det lidt sene svar, jeg overvejede bestemt dit forslag at deltage i en gruppe på Signal, men er blevet enig med mig selv om at en af grundene til at jeg ikke bryder mig om Facebook er at det er et semi-lukket forum og samtidig er jeg gået igang med at fjerne ting fra min telefon der kan stjæle min opmærksomhed.
Jeg tænker et forum som dialog er her passer fint til mig, ville ønske der var mere aktivitet her, men det kan jeg jo så forsøge selv at bidrage med :slight_smile:

3 Synes om