Erfaringsdeling

I Alternativet har vi været igennem et kommunalvalg i 2017. Har vi lært noget af det, ikke bare lokalt men på landsplan? Bør vi ikke på en eller anden måde samle op på kommunalvalget i 2017 på tværs af landet, så v kan få nedskrevet nogle Do´s og Don´t´s ?

5 Synes om

Jeg sidder lidt med samme spørgsmål.

Her ud over, kunne jeg også godt tænke mig, at vi havde en oversigt over temaer, der egner sig godt til at tage fat på lokalpolitisk.

4 Synes om

Ja det ville være mega relevant.

Valgoplægsudvalget er lige nu ved at indsamle erfaringer fra KV/RV17 og den forløbne valgperiode frem til i dag. De fleste folkevalgte i kommuner og regioner har beskrevet deres erfaringer og forslag til Alternativets valgoplæg til KV/RV21. Der er også flere lokalforeninger, der har besvaret det udsendte spørgeskema om deres erfaringer og idéer til kommende indsatser.
Her på siden håber vi, at endnu flere medlemmer vil komme med input til valgoplægget.

Vi har i introduktionen til dialogen efterspurgt jeres vurdering af disse spørgsmål:

  • Hvad er politisk vigtigt for dig ifm. kommunalvalget i 2021?

  • Hvilke kampagnemæssige idéer, input og erfaringer er gode at bringe i spil op til kommunalvalget i 2021?

  • Hvilken organisering af valgkampen har du erfaring med kan fungere godt op til og under kommunalvalget i 2021?

  • Hvad er vigtigt for dig ifm. regionsrådsvalget i 2021?

  • Hvilke kampagnemæssige idéer, input og erfaringer er gode at bringe i spil op til regionalvalget i 2021?

  • Hvilken organisering af valgkampen har du erfaring med kan fungere godt op til og under kommunalvalget i 2021?

2 Synes om
  1. Vi skal kunne identificere gode ledige standpunkter, så man klart kan skelne os i Å fra eksempelvis Radikale, SF og Enhedslisten. Det er væsentligt, at man kan se en samlet vision i det, vi kommer med, og at det kommunikeres klart ud på en ikke-elitær måde. Fliers skal være udførlige og med konkret politik og spækket med luftige slogans.
  2. Lav samtalesaloner, der inviterer til dialog. Det fungerer rigtig godt, og så skal kandidaterne altså ud i deres områder. Det nytter ikke noget, ikke at komme ud i satellitbyerne. Hav iøvrigt sjove og farverige events med musik og fest - Ellers bliver det for tørt, og bliver det for tørt, så ligner vi de andre.
  3. Jeg kan lave grafik, designe fliers og plakater og lignende, og så kan jeg booke stande og er i det hele taget ret god til logistik - foruden at jeg ikke holder mig tilbage, når det kommer til at dele fliers ud på gaden.
  4. Det er ret væsentligt, at vi kommunikerer ud, hvad Regionsrådet faktisk laver. Mange aner det ikke.
  5. & 6) Lidt det samme som 2) og 3)
2 Synes om