En trist erkendelse

Kære medlemmer i Faxe og Stevns

Til vores KV17-gruppemøde i mandags meddelte Charlotte og Tobias, at de trækker sig som henholdsvis kandidat og tovholder for Stevns.

Dermed står vi også på Stevns i den situation, at vi ingen kandidater har. :disappointed_relieved:

ØV!

Når jeg siger øv, så er det ikke, fordi jeg ikke kan forstå deres beslutning. Vi har haft et fint samarbejde, og jeg er sikker på, at vi også fremover vil snakke politik sammen. Men det vil vi uden pres, uden at der “truer” et kommunevalg.
Vi må sande, at vi mangler et aktivt bagland, der støtter op. Der giver sig til kende, med en lille smule input, med noget viden på bestemte områder, eller bare med et anerkendende nik til et lokalt møde.

Jeg havde virkelig en drøm og et håb om et mandat i Stevns’ Kommunalbestyrelse for Alternativet.
Der er i den grad brug for fornyelse! Men man har brug for flere kræfter for at etablere et nyt parti i lokalområderne!
Måske kan vi samle en håndfuld græsrødder igen, og stille og roligt arbejde hen imod et grønt lokalt fællesskab, der om 4 år står stærkere?

Vi holder fast i det planlagte ekstraordinære årsmøde og supplerende opstillingsmøde. Og vi har stadigvæk et håb om at se mange af vores medlemmer.

Til jeres orientering sender vi følgende pressemeddelelse ud til Stevnsbladet og Dagbladet i morgen.
Men I skulle lige høre det internt først, og ikke blive informeret igennem pressen.


Pressemeddelelse

Endnu en Alternativ kandidat trækker sig i kampen om pladserne i kommunalbestyrelsen

Charlotte Agerslet Hansen har efter lange overvejelser besluttet at trække sig som kandidat til KV17, og samtidig har Tobias Skotting valgt at træde tilbage som tovholder i forbindelse med KV17.

”Der er helt sikkert brug for et parti som Alternativet på Stevns, for selvom mange af de andre partier i kommunen også har miljø- og klima på programmet, så opfatter jeg ikke at ambitionerne og prioriteringen på området er høj nok. Hvis vi virkelig vil noget på Stevns skal vi gå efter 100 % økologi og ikke lunkne mellemløsninger.
Desværre er vi privat lige nu i en situation, der gør at vi er nødt til at prioritere anderledes i vores liv. Det betyder at der ikke er overskud til at være frontfigur for et nyt parti.” – udtaler Charlotte.

”Samarbejdet i KV17 gruppen Alternativet Stevns har været en fantastisk oplevelse, hvor vi har lært en masse om nogle af de udfordringer som kommunen har og som der skal gøres noget ved i fremtiden. Specielt er det en svær med beslutning i forhold til ”Giv dit Barn en Stemme”. Vi har haft et rigtig fint samarbejde og der er da også helt klart en følelse af tillidsbrud fra vores side. Heldigvis har mange af de andre partier, der stiller op, givet udtryk for at netop børneområdet har høj prioritet.” - udtaler Tobias.

Kirsten Kock, forperson for Alternativet Faxe Stevns og selv aktiv deltager i KV17 gruppen, har modtaget beskeden med blandede følelser: ”Det er trist, at der så på nuværende tidspunkt ikke er flere kandidater for Alternativet Stevns. Men jeg har forståelse for Charlotte og Tobias’ beslutning, og jeg respekterer den fuld ud. Vi må konstatere, at vi mangler flere aktive medlemmer, der er parat til at gøre en indsats for partiet her lokalt. Der er indkaldt til ekstraordinært årsmøde og supplerende opstillingsmøde i Alternativet Faxe Stevns. Mødet afholdes den 25. september fra kl. 19 til 21 i Frivillighedscenter Hårlev. Jeg håber, at vi ser mange af vores medlemmer, og at nogle er klar til at byde ind. Vi har brug for nye kræfter."


Mange grønne hilsner
p.b.v.

Kirsten
Forperson Alternativet Faxe-Stevns