En sommerhilsen fra lokalområdet - juni 2018

Kære medlemmer i Faxe og Stevns

Jeg nåede aldrig at sende referatet fra vores årsmøde, det beklager jeg. :flushed:
Det kommer så her.
For at give jer en bedre indblik, vedhæfter jeg også min beretning
til årsmødet. :nerd_face:

Den 9. maj var jeg forbi tidligere borgmester Mogens Haugaard fra Stevns, som holdt reception i anledning af sin 60 års fødselsdag. Vi gav en lille hortensie til hans store have, med en hilsen fra Alternativet Stevns. Op til kommunevalget havde vi et par møder med ham og partiet Nyt Stevns, derfor ville vi gerne følge hans invitation.

Vores kære medlem Mogens Sillemann fyldte 85 år den 5. juni, også her har vi været forbi med en lille hilsen. Tillykke, Mogens. :denmark::tulip::birthday::champagne:

Og for dem, der hellere vil se fremad, kommer der meget mere her:

Vi holdt ikke møde den første mandag i juni, da det var lige før Grundlovsdag, så
vi mødes en sidste gang før sommeren næste mandag, den 25.6.
hos vores trofaste, aktive medlemmer Ulla og Mogens i Tokkerup.
Hvis du gerne vil med, send en mail eller ring til mig, så får du den nøjagtige adresse.
Kig gerne forbi til en kop kaffe eller te, også hvis du ikke har været med til møder før.
Det ville være så dejligt, at hilse på netop dig. :hugs:

Efter sommeren fortsætter vi med vore lokale medlemsmøder den første mandag i måneden, så sæt allere nu kryds den 3. september. Det bliver sandsynligvis på VUC i Faxe, men vi melder det ud, når det er sikkert.

Når du er i gang med krydserne, kan du også tilføje den 16. september, hvor storkredsen holder ekstraordinært opstillingsmøde, for at supplere feltet at folketingskandidater, hvor der sidste gang kun blev valgt 5 ud af 12 mulige kandidater. Mødet er planlagt i Køge, men her følger nærmere information fra storkredsen side.

Grunden til jeg nævner det er, at jeg efter lange overvejelser har besluttet, at jeg gerne vil stille op som folketingskandidat. Så i øjeblik er jeg aspirant til at være folketingskandidat, og jeg håber, at nogle fra vores lokalforening vil være med til at støtte op om mit kandidatur.
Det kan du blandt andet gøre, ved at komme til opstillingsmødet og stemme på mig - og alle de andre aspiranter, som forhåbentlig stiller op, så vi kan gå til valg med et stærkt, mangfoldigt hold på 12 kandidater.
Jeg afventer storkredsens opstillingsgrundlag for yderligere detaljer omkring min beslutning, men kan sige, at jeg ønsker at være med til at gøre vores kandidatfelt mere mangfoldigt: Der mangler generelt kvinder, og jeg mener at jeg kan bidrage med min “anden kulturelle baggrund”, da jeg ikke er født og opvokset i Danmark. Og selv om jeg kommer fra en vestlig kultur, mener jeg at det skærper mit syn for minoriteternes udfordringer.
Men nok om det, detaljer følger som skrevet fra storkredsens side.

Jo, én lille ting i den forbindelse:
Storkredsen mangler frivillige til et VALGTEAM, der kan stå klar, når “der bliver trykket på knappen”.
Vi ved ikke, hvornår det sker, men det sker indenfor de næste 11 måneder.
Kunne du forstille dig, at organisere lidt i storkreds Sjælland op til valget?? Du vil afgjort kunne gøre en forskel for Alternativet, der er virkelig brug for nogle ildsjæle der. :fire:

Vi har modtaget en henvendelse fra en lokal ildsjæl, der ønsker at organisere et Grundlovsarrangement 2019 i Munkegårdsparken i Store Heddinge til næste år.
“Krydset” er jo nok allerede sat for jer, men tilføj gerne “Stevns”.
Det skriver vi også mere om, når vi nærmer os.

Til syvende og sidst - hvis ikke vi ses næste mandag -

RIGTIG GOD SOMMER. :sun_with_face::sunglasses::sunflower:

Mange grønne hilsner

p.b.v.
Kirsten

mobil 50 55 03 01