En lidt ærgelig dialog om PL

Jeg er nyt medlem i Alternativet og derfor også ny på dialog.
Jeg har oplevet en kedelig tendens til at tale især én kandidat ned, nemlig Theresa Scavenius.
Jeg er meget opmærksom på at jeg selvfølgelig er påvirket af mit ønske om at få hende som leder og derfor har de briller på når jeg selv skriver herinde, men jeg har altså ikke noget behov for at tale de andre kandidater ned, ej heller at læse en masse dårligt om de forskellige kandidater.
Det ville klæde medlemmerne af Alternativet at bruge energien på at tale deres egen kandidat op.

3 Synes om

Velkommen til

Når jeg læser gennem trådene så læser jeg mest dialog om de forskelle kandidater der er og hvad hver især synes jer vigtigst. En dialog der også gør det tydeligt hvilken retning de hver især ønsker at gå. Vigtigt når vi skal vælge.

Du har så også ret i at både Theresa og Josephine har der være peget fingre af. Josephine nok mest på FB, mens de der ville fortælle om deres oplevelse af Theresa har starter den her internt.

Jeg tænker egentlig det er ok at de oplevelser bliver en del af dialogen, men når det er sagt, så kan intet menneske favne alle de forskellige holdninger der er i Å. Men i aften når valget er afsluttet, så er det vores ansvar at bakke op, uanset hvem det bliver.

3 Synes om

Ja, har også oplevet der er blevet peget fingre af Josephine på Facebook, det er desværre forventeligt, da der kommer folk alle steder fra på FB, så der er tonen generel meget hård.
Havde bare en anden forventning til dialog og til Alternativet generelt.
Det er en kunst at holde sig på egen banehalvdel og personligt har jeg som menigt medlem ikke brug for at vide noget om nogle medlemmers oplevelse om Theresa under valgkampen og at det ligefrem kom ud i medierne virker langt ude på mig. Synes det er irrelevant i forhold til valget af ny politisk leder og det påvirker på en kedelig måde. Der er altid 2 sider af en sag og kun de indvolverede kender sandheden.
Som du skriver, ingen kan favne alle. En stærk leder kan ikke undgå at have modstandere et sted i organisationen.
Håber der bliver opbakning til den leder som bliver valgt idag uanset hvem det bliver :earth_africa::green_heart:

4 Synes om

Hej Anne

Som du skriver er der altid to sider af en sag, men hvis vi ikke må ytre os om den negative side, så får fx nye medlemmer som dig den jo aldrig. Jeg synes der skal være plads til kritik, så længe den går på noget der kan få indflydelse på, hvordan en politisk leder vil agere som repræsentant for partiet. Der går det ikke at pakke det hele ind i lyserødt vat. Der er det yderst relevant at man får begge sider belyst.

Rasmus Foged er, så vidt jeg ved, den eneste der selv har nævnt sine svage sider i sit opstillingsgrundlag. Det kan man jo så studse over… når nu det er en del af vores debatdogmer at belyse fordele og ulemper.

mvh Jens Harder

4 Synes om

Selvfølgelig må man ytre sig. Det skal vi alle gøre og jeg ønsker ingen lyserøde skyer eller lukkethed.
Jeg er bare ikke enig i måden. Synes det blev for personligt og alle os som ikke er en del af den konflikt, kan dybest set ikke bruge det til noget, andet end at blive forvirrede. Der foreligger jo også den mulighed, at det er kritikerne som tager fejl.
Synes ikke at en enkelt sag, kan bruges til at belyse en persons evner som politisk leder.
Har oplevet mange mennesker vokse med opgaven når det blev alvor. Også mennesker jeg ikke forventede kunne vokse.

Viden om at der er en konflikt, kan du næppe bruge til ret meget. Der er mindst 2 sider og der er begået fejl fra flere sider. Men viden om at en leder-kandidat ikke ønsker at indgå i en konfliktløsning er da ret relevant. Plus at det bliver besvaret i pressen men ikke et ord her på vores autoriserede medlems-forum. Begge dele er netop oplysninger om en persons evner som politisk leder.

Du vælger om du syntes det gør nogen forskel for dig. Det valg ville du ikke have haft hvis du aldrig havde hørt om konflikten.

Et indiskret spørgsmål, som du er i din fulde ret til ikke at besvare: Vidste du at du ville stemme på Theresa inden du meldte dig ind? Evnen til at skaffe flere medlemmer er også en god lederevne. Den har dog en pris. At partiet og dets værdier mm sætte i baggrunden til fordel for en enkelt person. Det kan man så lide eller ej men også det er en god oplysning at tage med i sine overvejelser.

1 Synes om

Jeg vidste at jeg ville stemme på Theresa inden jeg meldte mig ind. Jeg har lagt mærke til hende i flere år og ønskede faktisk at hun blev den næste leder, inden Uffe gik af. I Theresa ser jeg en person som siger det jeg tænker og som vil kæmpe for det jeg ser som vigtigt og på en måde som brænder igennem. Alt det som jeg savner hos andre partier og politikere i folketinget.
Jeg tror på at hun kan skaffe medlemmer og få gjort Alternativet mere spiseligt og seriøst i befolkningen.
Hvis vi som parti skal gøre en oprigtig forskel, så kræver det en leder der kan åbne øjnene på befolkningen. Forandring handler i høj grad om mandater og om at have befolkningen med.
Jeg tror på at hun med den rette hjælp og støtte fra os, kan være den person der skaffer de mandater, som kan gøre vores samfund langt mere humant og grønt.

God pointe Jens - jeg synes på alle måder at Rasmus Foged i processen har vist sig som en menneskelig manifestation af vores værdier og debatdogmer. Stort cadeau til ham.

3 Synes om