Ekstrem fattigdom i EU

EU er en af verdens rigeste klubber, og alligevel har vi mange, mange mennesker, der lever i ekstrem fattigdom (se blot et enkelt eksempel her: Google > “pata rat” > billeder).
For mig at se, vil det være en fornem opgave for Alternativet at udvikle en ny politik og nye modeller for, hvordan vi kan få gjort op med den ekstreme fattigdom i vores rige klub.
Der tages mange helhjertede initiativer fra EU’s side, men apparatet er stort og udsigterne til en tålelig hverdag for vore udsatte og sårbare EU-medborgere er langt ude i horisonten.
Kan vi ikke gøre det bedre?
I forbindelse med et flerårigt samarbejde med en landkommune i Rumænien har jeg gjort mig mange tanker om emnet og har blandt andet - ret naivt - udgivet denne hjemmeside om det:
www.extremepoverty.eu

Jeg ved, det er et ubekvemt emne, der får de fleste til at glide af på en dybere diskussion, men jeg kan ikke forestille mig, at det gælder Alternativets medlemmer :wink:

3 Synes om

Dit mål er ædelt og jeg synes det er et vigtigt emne du tager hul på. Når det er sagt så har jeg nogle kommentarer som ikke er direkte relevant for dit mål. Dog vil jeg mene at indirekte er de relevante da jeg ser det som en hæmsko i din kommunikation med omverden og derfor nok også vigtige.

Jeg synes det er en interessant side, men du mangler dels noget teknisk hjælp til at rette den lidt til, men der er også noget kommunikationsmæssigt som kunne hjælpe på dit mål.

Alternativets dialog forum er nok ikke stedet til at diskutere din side, men skriv gerne til mig hvis du vil hører mere. Jeg vil gerne hjælpe hvor jeg kan.

Tak for dine kommentarer og dit tilbud, som jeg tager imod med kyshånd, Hugo! Og du har ret: dér laver vi lige en privat tråd.