Ekstra kandidat - opstillingsgrundlag

Kære Fynske alternativister.

Der er i den grad vind i sejlene for Alternativet og endnu en kandidataspirant har meldt sig på banen, nemlig Mette Rahbek

Hermed sendes hendes opstillingsgrundlag

Kære medlem af Alternativet Fyn

page1image66191776|134.250000x177.000000

Jeg ønsker at stille mig til rådighed som kandidat til folketingsvalget i 2022.

Jeg er 46 år, uddannet socialpædagog og læser nu til socialrådgiver. Dog er jeg pt på barsel med vores datter, Nova, på snart 5 måneder.

Jeg har været aktiv i Alternativet både lokalt og nationalt siden 2015, også som kandidat. Det er ingen hemmelighed at jeg meldte mig ud, i dyb frustration over valget til ny, politisk leder.

Med min datters ankomst er det dog endnu tydeligere hvor
vigtigt det er for mig, at (også) dette valg, bliver et klimavalg. Vi har ingen planet B. Vi har brug for handling NU! Derfor er jeg tilbage i den grønne fold.

Desuden er kampen for en social retfærdig og bæredygtig fremtid stadig lige så vigtig - og nødvendig - i dag som dengang!

Derfor ønsker jeg at stille mig til rådighed for jer, og Alternativet, endnu en gang.

I mig får du en kandidat med flere års erfaring, både politisk og kampagne -og debatmæssigt.
I tidernes morgen var jeg med til at oprette lokalforeningen i Odense, jeg har stået for - og deltaget i - et utal af arrangementer og debatter og ikke mindst gennemført to kampagner som jeg er umådelig stolt af.
Den politiske og personlige erfaring samt det netværk jeg har opbygget internt og eksternt gennem årene, ser jeg som en kæmpe fordel som politisk kandidat.

Ud over klimaet, er mine mærkesager børn og unge, handicapområdet, social / beskæftigelsespolitik, ligestilling, uddannelse og psykiatri. Jeg ønsker bl.a. en bedre og mere individfokuseret psykiatri samt et ligestillet sundhedsvæsen. Vores børn og unges mistrives i en sådan grad, at der er brug for drastiske tiltag og langtidsholdbar lovgivning, frem for de ubrugelige lappeløsninger vi har set de sidste mange år.

Jeg har altid haft stor fokus på hele det socialpolitiske område og velfærd, ligestilling og ligeværd vil altid være mit hjerte nær; en grøn og bæredygtig omstilling kræver nemlig at vi alle er på samme hold, uanset uddannelse, titel og indkomst.

Jeg står til rådighed for uddybende spørgsmål på nedenstående mail. De grønneste hilsner
Mette Rahbek
E: metterahbek.odense@gmail.com

1 Synes om