Jeg ved godt dette er et kæmpe emne og at vores grundlæggende natur/verdenssyn langt hen af vejen garantere en bedre dyrevelfærd, men jeg føler der er et endog meget stort behov for, at vi står betydeligt skarpere netop her, flere venner som stemte bla. df, gav udtryk for at, det kunne have fået dem til at overveje Å såfremt vi havde haft en skarpere profil på dyrevelfærd, dette kan umuligt stride med den overordnede alternative politik og df skal jo bruge nogle mandater før eller siden
Det var så det mere realpolitiske perspektiv kan man vel sige. Nu det alvorlige, startede debat på FB her med nedenstående indlæg og der kom et genialt forslag om bileder af forholdene på bakkerne, ja på smøger virker de ikke, men her har man heller ikke muligheden for at vælge en bedre pakke uden, det er en kæmpe forskel, alene når fru jensen tager bakken med biled og barnet ved siden af spørger, mor
hvorfor tager damen de ulækre æg, så tro jeg sgu fru jensen bliver så
flov at hun næste gang tager de rigtige.
kom med din mening, det kan ikke være rigtigt vi har visioner om at være empatiske og så ikke kan kæmpe så lille en kamp, for en af naturens ressourcer og df har dyrevelfærd højt, det nu vi skal vise vi er politikere, ja meget lille skridt men i den rigtige retning
Hvordan kan vi hurtigst muligt få fjernet burhønseæg fra hylderne og hønsene fra burene.
Det er ikke en diskussion om hvad der er bedste løsning for hønen, selvom dette selvfølgelig er det overordnede mål og jeg ved vi er mange med visioner på dette område
men lad os starte med at se på nogle realistiske tiltag, som i det mindste er bedre end de helt uacceptable forhold man udsætter dem for.
Min første indskydelse er, hvorfor pokker forbyder man dem ikke bare, og lader alternative æg stille og roligt fylde gabet efter burhønseæg, men ved jo også godt der hænger et par menneske skæbner og dingler hvis man lige cutter.
Jeg efterlyser altså nogle ideer/synspunkter hvordan vi, med de forhåndenværende midler for sat en hurtig stopper for det vanvid, uden at ødelægge for meget for for mange