Men hvis det ikke er bagdelen er der problemet - hvad så? Der dejligt at der er mennesker i dette land som har overskud til at starte nyt parti og tage til landsmøder. Det gør virkeligt ondt når man ikke er i den gruppe af overskudsmennesker og høre at man bare skal lette bagdelen. Det er den lags holdning der giver mig lyst at vende tilbage mit “eget løb”. Jeg føler jeg har en masse at tilbyde og vil gerne dele og give tilbage. Men jeg har problemer med at altid at have overskud.
Da jeg var til landsmøde skulle jeg ikke fremvise id eller billet eller noget som bare i nærheden viste hvem jeg var. Så da “jeg” stemte var der ingen som vidste hvem jeg var. Da jeg sad og talte stemmer og skrev ned ved bordet var der flere muligheder for at manipulere resultatet fordi folk talte sammen og gik til og fra bordet hele tiden. Så ingen forskel fra det digitale. Faktisk så ser jeg det som et større problem at invitation til årsmøde sendes pr email uden digital signatur. Det er ikke så svært at forfalske en mail.
Hvad med problemer med børnepasning, overarbejde, problemer med kunder - tænker her på de selvstændige fx. ?
Laver vi så også en støtteordning til dem?
Det handler vel ikke om hvor meget energi vi bruger, men hvordan den energi er produceret?