Digital afstemnimg

Nogen spørger om hvordan digital afstemning konkret kommer til at foregå: Der kommer en mail ud med information herom. Men den kommer først efter udløb af frist for tilmelding. Og den er jo her i eftermiddag udsat til mandag kl 12. Så email med info kommer mandag eftermiddag til de som har tilmeldt sig.

5 Synes om

Hej Søren,

Jeg er en af dem der har spurgt.

Kan man lægge vejledning ud allerede nu her på AlleOs, så man kan nå at sætte sig ordentligt ind i sagerne, inden mandag eftermiddag tager en storm?

Jeg er selv en nød til det tekniske, og ville gerne forberede mig, og også kunne hjælpe andre med lignende udfordringer.

Hvis der kommer mange spørgsmål, så er vi flere om at se med og dele videre.

Bedste hilsner
Nanna

4 Synes om

Kære Nanna

Vi har netop lagt en vejledning op i håndbogen her.

Det vil også være det vi sender ud mandag, når tilmeldingen lukker.

Skriv gerne, hvis du har nogle spørgsmål.

Kh
Noah // Alternativet

4 Synes om

Dejligt Noah :+1:
Tusind tak :blush:

Kære alle

Vi har netop sendt en info mail ud omkring den digitale afstemning. Den er ens med det, der står i linket overfor, men vi har lavet et par små ændringer siden sidst - primært at udvide vinduet, hvor man kan stemme, fra 15 til 30 minutter :slight_smile: Processen er stadigvæk den samme.

Har du ikke modtaget mailen, betyder det nok, at du ikke kan modtage mails fra os, så dobbelttjek dit spam-filter og at din mail er korrekt på AlleOs. Du vil stadigvæk kunne stemme ved at gå direkte herind, når afstemningen åbner og du er logget ind på AlleOs.

Kh
Noah // Alternativet

2 Synes om

Jeg er meget utilfreds med at jeg ikke har haft mulighed for at tilmelde mig Digital Afstemning. Jeg reagerede med det samme jeg fik en mail den 11. januar ca. kl. 17 med emnet: “Genåbning af tilmelding til digital afstemning”. Siden jeg kom ind på ved at klikke på linket havde intet link hvor jeg kunne tilmelde mig. Der stod:

Hvis du ikke har mulighed for at deltage, men gerne vil stemme, har du mulighed for at tilmelde dig digital afstemning ved at tilmelde dig begivenheden her.

men der var intet aktivt link i ordet “her”, og de andre links på siden fører videre til live-stream og håndbog.

Jeg tænkte at når jeg var logget ind på AlleOs under mødet ville det virke, men det gør det ikke. Meget utilfredsstillende.

Sidder med smil på læben og varme i hjertet, over et veloverstået ekstraordinært landsmøde - det første af de planlagte to. Hvor dejligt, at opleve den sobre og ordentlige afvikling… :green_heart: Sådan er det, når Alternativet er bedst. Så TAK til alle for dét.
Især også tak til Noah (m.fl.?) for den exemplarisk velfungerende mulighed for at deltage digitalt. Det fungerede bare 10-4 med både billede, lyd, stemmeafgivelse og det hele. Godt gået…! :ok_hand:

5 Synes om

Hvor kan man så se resultaterne for afstemningen?

1 Synes om

Der kommer en mail ud omkring middagstid i dag, med info om resultat og videre proces.

1 Synes om

Et kæmpe tak og ros for den velfungerende digitale afstemning. Selvom vi var en del der var noget nervøse for denne metode, og teknikken, så gik det bare så godt. Vi var en flok på 6 der havde sat os sammen, og så livestreamingen sammen, og snakkede om hvordan vi skulle gøre, og hvad vi også hver især tænkte ift de forslag der skulle tages stilling til. Det var bare en super god aften :+1:
Godt valg til alle derude :blush:

2 Synes om

Tusind tak allesammen – @huulbaek og jeg (@noah.sturis) er meget glade for at det forløb så godt som det gjorde!

Til dig @mok0, så er vi kede, at du ikke har kontaktet os inden tilmeldingsfristens udløb, så vi har kunne assistere dig med hvordan du tilmeldte dig. Teknisk var det desværre heller ikke muligt at få dig med efter Landsmødets start.

Der var en lille faldgrube i systemet, som betød, at hvis man ikke var logget ind på AlleOs, da man kom ind på begivenheden, skulle man opdatere siden for at “tilmeld” knappen dukkede op efter man var logget ind. Det er nok det, der er sket her. Det opdagede vi efter tilmeldingsfristen var overskredet og er selvfølgelig beklageligt, men det er heldigvis fikset i næste opdatering af AlleOs, der kommer meget snart!

Kh
Noah // Alternativet

2 Synes om

Mærkeligt - det virker fint på min mobil:

Men tak for obs - kan du sige noget om hvilken telefon og browser du oplever fejlen? Er den også hvis du genindlæser siden? Så vil jeg lige undersøge nærmere :slight_smile:

1 Synes om

Hej Hanne, det er her fra mobilen jeg har været på, og meldt mig til?!?
En HTC og via Mozilla…

Hej Noah, tak for svar! Det tror jeg også er forklaringen. Jeg er ret sikker på at jeg ikke så den grønne “Tilmeld begivenheden” knap. Havde jeg vidst at jeg “bare” skulle logge ind på AlleOs og tilmelde mig en begivenhed, havde det været uproblematisk, men jeg troede det var et eller andet smart system I havde sat om med et canarytoken link som gik uden om de almindelige systemer.