Det "ikke målbare", contra det "målbare"

Der er et et eller andet magisk ved billedet. Jeg kan ikke forklare det. Man kan sige, at det er “ikke målbart”. Findes magien så ikke, hvis det ikke er “målbart”?

Man kunne måske sige at Alternativets holdning er, at det “ikke målbare” findes?

Hvor de Liberale måske ville sige, at “det ikke målbare” IKKE findes, fordi det ikke kan måles.? Og først eksisterer når det er blevet målt og særligt KAN måles?

Og hvis de Liberale, så forsøger at måle det, og dermed forsøger få det til at eksistere, så tror de, at det så ikke eksisterer alligevel, som de måske ellers troede i første omgang, kun fordi det ikke lykkedes dem at måle det.?

Lidt kringlet for at sige det mildt. Men min pointe er:

At alt det “ikke målbare”, faktisk er nøglen til selve livet. Vi ville gå til grunde uden det “ikke målbare”. Hvorimod det “målbare” faktisk ikke er særligt vigtigt.

Derfor forstår jeg ikke, at alle synes det er så skønt at måle alting, overalt og hele tiden.

Det omsiggribende måleri, fylder måske så meget, at det allervigtigste glemmes og skubbes til side? -Selve livets essens og eksistens,“det ikke målbare.” ??

Man kunne måske mere enkelt sige, at det som ikke kan holdes i hænderne, er det vigtigste i vores allesammens liv.

Enten er det filosofi på et højere plan. Eller osse er jeg blevet vanvittig :slight_smile:

2 Synes om