Det alternative forbrugskatalog for bæredygtig #grøngenstart

Det ene udelukker vel ikke det andet?

Hej

Jeg tillader mig lige at kommentere her, i stedet for inde i dokumentet, da mine kommentarer er mere genrelle.

  1. Jeg synes det er en rigtig god ide, og kan godt lide den humoristiske tilgang med en “tilbudsavis”. Jeg synes også at ideen med at først at opfordre læseren til at overveje sine køb med nogle spørgsmål, for der efter at give emneopdelte forslag til forbrug er rigtigt god, men…

  2. Jeg synes det skal barberes meget mere ind til benet, hvis det skal præsenteres lækkert, så folk gider at læse det. Introen skal forkortes, spørgsmålene skal cuttes ned til maks 4 stk, og der skal tyndes ud i alle forslagene der er gratis, da det handler om at guide folk til at bruge deres penge. Det kan være svært selv at skære i det, men så kan en anden måske gøre det. Jeg kender det selv, når man har skrevet et læserbrev, og finder ud af at der er 100 ord for meget :slight_smile:

mvh Jens Harder

2 Synes om

Kære Peter :palm_tree: :sunny:

Mange tak for det genbrugsinspirerende initiativ!

Jeg har en enkelt kommentar til afsnittet:
"Vi under jer alle, at I får lidt ekstra mellem hænderne. For et samfund som tænker på dem, som ligger nederst og har mindst, er dét samfund vi i Alternativet ønsker at værne om og stiler efter. "

Hvad med i stedet at skrive: I Alternativet under vi alle ovenstående lidt ekstra mellem hænderne.

Ved at skrive sådan, kan man undgå at opstille modsætningsforhold mellem jer og os. Desuden kommer man heller ikke til at skrive noget om at være nederst… For hvad betyder det egentlig? Der kunne jo også være pensionister, som har mange penge på kontoen.

Kærlig hilsen
Gunhild :palm_tree: :sunny:

1 Synes om

Nok et forslag der rummer megen bæredygtighed: Hvis du har muligheden for det, så etabler en dejlig køkkenhave og producer egne grøntager.

ps super god ide med katalog for bæredygtigt forbrug. Og ikke kun pga af de tusind kroner …

2 Synes om

Hvordan bruger jeg mine penge bæredygtigt?

Der mangler et forslag under punktet fødevarer:

Hvis du har muligheden for det, så etabler en dejlig køkkenhave og producer egne grøntager.

3 Synes om

Tror vi snart skal have det ud

Ja, skulle vi så time det med selve udbetalingstidspunktet - altså et par dage inden. I så fald har vi vel god tid, :alm_tree: :sunny:

1 Synes om

Rigtigt nok, men dem som ikke vil alternativet det godt, kan jo læse med herinde

Åh - altså Jeanet, hvor er det godt, at du skriver det spot on. Og (Men) altså er der da slet ikke nogle steder, hvor man blot kunne have lidt strategisk fortrolighed - politik er jo også timing…

Jo, men så skal man nok lave teams. Det kan man vist lave som lukket gruppe. Jeg er enig i, at politik også er timing.

Tak for alle jeres input. Jeg er i dialog med Josephine og Bine om videre proces. Idéen om en annonce i et af de store dagblade er fristende, men (mega) dyr, og partiet/landssekretariatet har ingen penge at kaste efter en “tilbudsavis”. Jeg færdiggør teksten og overleverer den så til dem på “Den Grønne Gang”, og så må de vurdere den videre proces. herunder også om vi skal bruge kræfter på at sætte det op grafisk (i grafiker-teamet).

2 Synes om