Der er halvårsmøde i Alternativet snart, og det bliver spændende!

Jeg skal selv med, og jeg glæder mig til et stort og ikke mindst ikke digitalt event!

Fra Jonathan Ries, forperson for hovedbestyrelsen:

Når jeg lige nu prikker til folk, om de kunne hjælpe med en konkret opgave for Alternativet, så får jeg kun et “ja” tilbage. Eksempelvis vil flere hjælpe med at uddanne vores aspiranter og kandidater i det kommende år. Flere kan nemlig mærke, at vi har gang i noget spændende, en fantastisk organisation og er klar til et super stærkt kommunal- og regionsvalg den 18. november 2025.
Den energi, som jeg også hører fra jer rundt omkring i landet, skal vi samle den 2. november på Nature Energy Park, Højstrupvej 7B i Odense. Du er inviteret. Og du er også inviteret til at prikke en ven eller en tidligere aktiv Alternativist. Vi vil nemlig gerne samle 150 Alternativister til en sjov og aktiv dag. I Odense kridter vi nemlig banen op til det kommende år frem til kommunal- og regionsvalget.
Tanken for dagen er, at alle deltagere har en rolle som kandidat, bestyrelsesmedlem, politikudvikler, aktivist eller medlem.
Alle kommer til at deltage i et antal workshops, oplæg og events, som vi er i gang med at forberede. Eksempler er:
• Alternativets politikområder og prioriteringer i valgkampen
• Organisering, aktivisme, styring af lokal valgkamp
• Paneldebat, retorik og skriftlig fremstilling
• Viden om kommunernes og regionernes arbejde
• Valgforbund, konstituering, indflydelse, og eksterne samarbejder
Desuden vil vi organisere POLAer om vores valgoplæg med tre emner som omdrejningspunkt

  1. Planetære Grænser
  2. Tid
  3. Demokrati
    Hvis du vil hjælpe med et oplæg eller en workshop, så skriv meget gerne til jonathan.ries.hb@alternativet.dk - Vi følger op med flere informationer i de kommende uger.
    Og til sidst: Husk at prikke til en ven for at spørge, om I ikke skal følges til Odense den 2. november. Tilmeld dig gerne på AlleOs Tilmeld dig her og køb din billet på Billetto link til Billetto. Desuden har vi oprettet en facebook-gruppe HER til løbende opdateringer. Vi opfordrer som altid generelt til samkørsel i så stort omfang som muligt.

Med venlig hilsen

For din storkredsbestyrelse

Edvard Korsbæk