Denne bruger sender phishing mails: https://alleos.alternativet.dk/user/15252

Jeg har i dag modtaget en phishing mail fra en anonym bruger i vores fællesskab. Havde netop i går rettet min email adresse til min nye som jeg har lavet for at slippe af med en masse spam generelt. Men denne bruger har nu sendt til min nye mail og via PM. Det tyder på at han (el. script) holder øje med ændringer af bruger info. I som sidder på IT delen kan I ikke lave et link så man let kan anmelde den slags så vi får det stoppet med det samme. Jeg havde min email synlig, hvilket jeg nu fortryder voldsomt. Hvis han spreder min nye mail på nettet, er et kæmpe arbejde spildt. Hvad kan man gøre teknisk for at undgå at dette sker igen?

Mark Thomas

thomasmarkel229@gmail.com (har jeg fra den mail han sendte til mig på min nye mailadresse)

Kære Thomas Lester,

Jeg er Mr. Markel Thomas en advokat i Cotonou Benin Republic. Mr. Nicolas Lester, en guldhandler, som var min klient, døde som følge af lungekræft. Nu vil jeg præsentere dig som den næste af familien, til Mr. Nicolas Bank. så de penge, der efterlades af Mr.Nicolas, kan overføres til din konto via min hjælp.

Pengeværdien på 7,5 millioner (syv millioner fem hundrede tusind usd) blev deponeret i en bank her af Mr. Nicolas før hans død den 26. november 2008.

Jeg håber at høre fra dig, så jeg kan sende dig flere detaljer.

Med venlig hilsen,
Mr. Markel Thomas

Jo, det ser ikke specielt smart ud - vi undersøger og får lukket. Og overvejer tiltag.

Det er teknisk svært at begrænse. Vi kan indføre forskellige kontroller, men de modarbejder brugervenligheden. Du kan eventuelt sætte dit privatliv på AlleOs til, at kun medlemmer kan se dig.

cc @nsturis

1 Synes om

Tak for svar. Jeg sætter mit privatliv til at kun medlemmer kan se mig. DBH Thomas

1 Synes om