Den grønne akse

Et par tanker (lidt langt skriv🙃)

Allerførst - tillykke og tusinde tak til alle jer skønne kandidater.
Hold kæft hvor har I taget en vigtig en for hele holdet.
Jeg forstår godt jer der sidder lidt groggy tilbage og ser på egne stemmetal osv. Det er hård kost at give det hele så intenst så længe og når det så kulminere, er det både glæde og et helt personligt antiklimaks. :green_heart::four_leaf_clover:

Dernæst
Jeg vil egentlig gerne drøfte noget, jeg har tænkt over igennem valgkampen. Nemlig at vi placeres på venstrefløjen sammen med Enhedslisten. Det forstår jeg simpelthen ikke.

Alt den politik Alternativet laver, baserer sig på at skabe balance mellem tre bundlinjer. En bæredygtig økonomi, Et bæredygtigt samfund og et bæredygtigt klima. Lidt forenklet sagt.

At indregne økonomi som et ligeværdigt bæredygtigt element, er hverken rødt eller blåt - det er grønt.

Jeg har egentlig savnet den grønne akse i det politiske billede, den akse der bekender sig til et værdisæt og ikke til en ideologi.

Mon vi i bevægelses og organisationsdelen kan revitalisere den grønne akse, værdisættelsen og de tre bundlinjers indbyrdes afhængighed sammen med HB og POFO (Trine Aslaug Hansen og Nilas Bay-Foged, Alternativet)

Jeg ved at I har møgtravlt lige nu, inde på borgen, i sekretariatet og i HB.
Så ikke lige nu, men måske tidligt i det nye år :pray::four_leaf_clover::green_heart:

4 Synes om

Kære Tine :star_struck:

Jeg er er så enig med dig! Både hvad angår dine empatiske ord til alle opstillede kandidater. Og hvad angår delvis fravær af den selvstændige grønne akse!

Jeg tror derimod ikke, at vi kan vente til det nye år med at tydeliggøre den grønne akse.

Faktisk mener jeg, at hvis Alternativet venter og tror, at der kommer en såkaldt regeringsmulighed med de “røde” støttepartier senere i processen, ja så har Alternativet ikke brugt sit forhandlingsmandat optimalt. Det er i morgen. Og det er der, at muligheden byder sig for Alternativet.
Nogle forventer måske, at der kommer en forhandlingsmulighed senere, det gør der ikke. Mette F er den store vinder af dette her valg, og hun tillader selvfølgelig ikke at bare en enkelt partihopper ødelægger den kommende regering…
Jeg ønsker Franciska mega tillykke med det flotte, flotte personlige stemmetal. Og det er nu det kan anvendes til Alternativ politik, fx landbrugspolitik og Cybersikkerhed!

Kærlig hilsen
Gunhild :green_heart: :ear:t2:

1 Synes om

NB :green_heart: :face_with_monocle:Sloganet kunne jo faktisk også være: “Jeg er grøn førend jeg er blå”

Hvem tænker lige det :ear:t2:

Alternativet kunne da sagtens være med i den regering - altså SV plus Alternativet for dog at holde udviklingssporet intakt på den grønne Akse…JA