Dårlige motiver = Gemmeleg?

Da jeg arbejdede i youSee, ville jeg meget gerne snakke med ejerkredsen. Dengang syntes jeg at arbejdsforholdene var elendige, og mens ejerkredsen blev anset som virksomhedens egentlige guder blev folk på gulvet kørt over med den stinkende gulvmoppe af ligegyldighed.

Tror pokker at udenlandske investorer gerne vil være hemmelige. En del aktionærer har sikkert fået sure beskeder fra folk nederst i heirarkiet i de virksomheder de ejede …
Men lad os prøve at stoppe op her - hvorfor ikke bare sørge for, at arbejdsforholdene er gode fra start af???
Nej. Her er det at kæden for længst er sprunget af for industriernes evige optimerings-kværn … for disse aktionærer er i forvejen ligeglade med de ansatte længst nede i systemet … profitmiders grådighed.
Hemmelige aktionærer: Genopdrag Jer selv, og lær ‘Holistisk Bæredygtighed’ så Jeres ejede virksomheder ikke bliver skod-arbejdspladser!

[Så ja, med refusionsskat-argumentet i selve artiklen herover er der sikkert flere argumenter for at disse gerne vil være hemmelige - begge dele vender dog tilbage til karikatur-begrebet *crooks in suits*]