Begrænset deltagerantal på årsmødet?

Hej alle, måske særligt sekretariat og hovedbestyrelse

I invitationen til Årsmødet i seneste nyhedsbrev er der denne noget kryptiske formulering:

"Vi håber på, at Årsmødet vil have 500 deltagere. Det betyder også, at du ikke skal vente for lang tid med at bestille din billet. "

Jeg vil for en god ordens skyld gerne gøre opmærksom på, at det næppe er i overenstemmelse med hverken vedtægterne eller almindelig foreningsret, at have deltagerbegrænsning ved Årsmødet.

Derudover tror jeg heller ikke at et krav om køb af “billet” for at deltage i Årsmødet er juridisk gyldigt.

4 Synes om

Jeg mener også at en deltagerbegrænsning og billet for deltagelse virker ekskluderende for dem som ikke kan planlægge på længere sigt og har en udfordret økonomi (hvis altså billetten koster penge)

Jeg er helt okay med tilmeldingsfrist og betaling for fx spisning eller andre aktiviteter, men det bør være gratis og muligt for alle medlemmer at deltage, hvis de tilmelder sig fx senest 1 måned eller 3 uger før.

Jeg ved det udfordrer planlægningen i forhold til lokation o.s.v. men så må man forsøge at finde nogle steder hvor pladsen kan udvides, hvis det skulle blive nødvendigt…
Og ellers så sidder vi da bare på gulvet eller skødet af hinanden…!
Om noget parti kunne det, så skulle det da være os…

1 Synes om

Kære alle,

Der er faktisk ikke deltagerbegrænsning på Årsmødet i år. Formuleringen, der er citeret ovenfor er blot uheldig. Men: Af planlægningsmæssige grunde er det rart at vide, om der kommer 350 eller 950 - derfor blev der lagt op til at tilmelde sig hurtigt. Pladsen der hvor vi er kan udvides afhængigt af deltagerantal.

Kærlig hilsen

Nis

Jeg synes jeg har hørt, at der faktisk er plads til 3.000, ikke?

om der er plads til 300 eller 3000 eller 7000 er i min optik ligegyldigt der er meldt ud med 500… alene det kan få nogle til at melde fra da de tænker de er for sent på den, og det kan få andre til at skynden sig og så fortryder = kommer ikke,
At man så oven i købet skal betale for at deltager er no go i et parti der gå ind for socialt bæredygtighed, det er i min optik en så stor fejl at det må være en super begynderfejl, som jeg håber aldrig sker igen… det kunne være ok hvis det var maden man betalte for… men at deltage i en “generalforsamling” mod betaling i en forening man er medlem af ???
i øvrigt glæder jeg mig :slight_smile: