Årsmøde Alternativet Halsnæs 22 marts 2023

Kære alle medlemmer,

Hermed information i forbindelse med vores årsmøde den 22 marts, 19-21 i Billedtårnet i Paraplyen i Hundested (det gamle rådhus).

Vi har fået følgende Opstilingsgrundlag til bestyrelsen:

Opstillingsgrundlag for
Nanna Høyrup

Kære medlemmer af Alternativet Halsnæs

Jeg vil gerne fortsætte som bestyrelsesmedlem i Alternativet Halsnæs lokalafdeling. Mit fokus er fortsat på det lokale engagement på områder der handler om naturens og menneskers trivsel, også forbundet med det landspolitiske.

Alternativets synlighed i kommunen, er vigtig. Vi bidrager med nysgerrighed og nye idéer, og værner også om det som gør vores egn så attraktiv. Her især med fokus på naturen. Den har brug for vores stemme.

De bedste hilsner
Nanna Høyrup

Opstilingsgrundlag for
Mariane Lunden

Jeg, Mariane Lunden stiller mig gerne igen til rådighed som bestyrelsesmedlem for Alternativet Halsnæs.
Jeg vil fortsat involvere mig i den lokalpolitiske dagsorden for både naturen, klimaet, boliger og byggeri og ikke mindst trivsel for borgere i Halsnæs.
Derudover vil jeg selvfølgelig følge det landspolitiske, så vi i Halsnæs fortsat er en del af det store fælles .

Vh Mariane

Opstilingsgrundlag for
Per Hauge

Jeg ønsker at genopstille til bestyrelsen, og vil være mere aktiv i 2023. Det jeg syntes er nødvendigt er folks ændring af vane- og forbrugsmønstre frem mod 2030 for at vi lokalt kan bakke op om den nationale målsætning. Der er også et stort arbejde med at få lokale virksomheder til at ændre deres energiforbrug.

Mvh

Per Hauge

Desuden får I også her bestyrelsens beretning:

Kære alle medlemmer af Alternativet Halsnæs

Året 2023 har været godt for os i Alternativet, både landsdækkende og her lokalt, hvor vi gennem de sidste år siden kommunalvalget, har været synlige og aktive både lokalpolitisk og gennem forskellige frivillige initiativer ift vores mærkesager om natur og det gode liv.

Vi har blandt andet givet vores fulde støtte til Foreningen Bevar Naturen på Konvalvej, både som borgere og som lokalpolitisk aktive. Naturen har brug for vores stemmer, ellers sker der desværre nok fortsat det, at den kommer sidst ift de beslutninger der træffes fra kommunens side.

Hunderevet er fortsat en sag vi også har fokus på og bakket op om i 2023. De ildsjæle der står bag, de har lykkedes med også at få flere midler. Så, det tegner lovende og det lille rev der er lavet, viser med stor tydelighed, hvad stenrev kan bidrage med, især ift den Marine biodiversitet. Der er SÅ meget liv derude!

Desuden er det også fortsat en mærkesag, at huske på at vi skal have gode daginstitutioner og skoler, og et langt mere børnefamilievenligt samfund, med tid til også at skabe de grønne vaner. Flere gode offentlige transportmidler, og mere samkørsel, kan forhåbentlig bidrage til at flere får mere tid med familien. Vi arbejder fortsat også for at Halsnæs Kommune får indført tilskud til pasning af eget barn, som er et stort ønske for flere med de små børn. Det kan også være med til at lette presset på vores daginstitutioner.

Vi har også engageret os i et projekt ved juletid, som gik ud på at samle overskudsmadvarer og dele dem ud. Det var en stor succes og fantastisk oplevelse med al den frivillige gejst og hjælp. Mere af det!

Alternativet fik jo et virkelig godt valg i vores Storkreds Nordsjælland, og i Hundested høstede vi over 5 procent af de samlede stemmer. Det er vi stolte af. Tak til ALLE jer der gav en hånd med, af forskellig slags. Den hjælp var og er, meget værdsat! Vi kan meget sammen, vores lille flok.

Nanna Høyrup Andersen, fik anden flest stemmer i vores Storkreds, og skal ind og være stedfortræder for vores Nordsjællandske Folketingsmedlem Helene Liliendahl Brydensholt, her fra den 1 maj og 2 måneder frem. Helene går på medmorbarsel.

Det bliver spændende at følge med :green_heart:

Vi glæder os meget til et godt 2023, hvor vi meget gerne vil ses mere med jer, og ud og møde flere lokale borgere og tale med dem om grøn omstilling, gode bæredygtige liv og en natur vi værdsætter og passer på.

Dagsorden iht. vedtægterne:

Valg af dirigent
Valg af stemmetællere og referent(er)
Bestyrelsens beretning for Kommuneforeningen
Fremlæggelse af regnskab til godkendelse
Behandling af forslag fra medlemmerne
Valg til bestyrelsen
Valg af revisor (er)
Eventuelt

Tilmelding til mødet bedes fremsendt på mail til

halsnaes@alternativet.dk
frkfut@gmail.com
eller fang Nanna Høyrup på Facebook :green_heart:

Bedste hilsener

Bestyrelsen Alternativet Halsnæs

Per Hauge, Mariane Lunden og
Nanna Høyrup