Jeg har overvejet om vi i Alternativet kunne lære noget af Venstre om at påvirke Presse og befolkning. Det er tydeligt at når Venstre har besluttet at der skal et budskab ud, så aftaler deres “tæskehold”, alle at sige det samme igen og igen, og have det samme budskab.
Det har virket effektivt. De har nu skabt et “dem og os” i samfundet, hvilket jeg mener har været til stor skade for integrationen.
Det har ikke været kønt. Men det har været meget effektivt.
Jeg har overvejet om der i Alternativet kunne være et slags “samarbejdsgruppe”, som på en mere blød og omgængelig facon kunne være med til at påvirke i modsat retning, så vi på længere sigt kunne få et mere “helt” samfund.
Jeg bor i Brøndby Strand. Pressen har i årevis været hårde ved os herude. De har forsøgt at skabe splittelse mellem os. Det er heldigvis ikke lykkedes. I et lille forsøg på at afvæbne pressens holdninger om os, har jeg haft en dialog med Ekstra Bladet, Metroexpress, Esplanaden i Brøndby Strand og vores borgmeste Ib Terp.
Pressen er effektiv. De kan ødelægge os hvis de ønsker det.
Jeg er blevet mindet om pressens effektivitet, idet DR nu kører en kampagne hvor de forsøger at vise at vi alle blot er mennesker, uanset hvor vi bor og hvem vi er. DR forsøger virkeligt.Men det lykkes desværre ikke rigtigt. De “vinkler” og “konflikter” os beboere her i området. Det er en ynk -desværre.
Hvorfor kan pressen og DR ikke bare se mennesket i stedet for se os i grupper.