Alternativets politikudvikling på erhverv igangsættes nu spred budskabet
- byd ind på processen, for det er jer, der skal udvikle og bestemme politiken!
Der er brug for en ny og stadig mere ambitiøs dagsorden for erhvervslivet. En dagsorden, hvor iværksætteri og innovation tænkes ind fra start, og hvor initiativ belønnes. Vi skal ikke kun uddanne os til at blive jobtagere – men jobskabere. Den gode idé skal kunne blomstre. Vi skal gøre, hvad vi kan for, at partnerskaber opstår på tværs af sektorer – så vi vil opleve 4. sektorvirksomheder og andelsbevægelsen 2.0 blive væksdynamoer på både den sociale, miljømæsssige og økonomiske bundlinje.
I linket til google-dokumentet nedenfor kan du finde en oversigt over mit foreslåede forløb for politikudviklingen. Her kan du se, hvad målet er – og hvilke roller og medfølgende opgaver, der skal fordeles. Jeg er som ordfører tilgængelig og naturligvis meget interesseret i at deltage, men det er vigtigt for mig, at ALT i processen foregår udenfor Christiansborg og efter medlemmernes ønske og interesse.
Det er også medlemmernes ansvar at få politiken skrevet ren og godt i mål på Politisk Forum. Jeg er med hele vejen, men kun som sparringspartner, så vi undgår misforståelser om, hvem der bestemmer vores partis politik. Det er medlemmerne, jeg er som valgt MF’er blot med til at få den til at leve.
Der er særligt en rolle, hovedkoordinatoren, der er helt afgørende at få besat fra starten af. Derfor spørger jeg alle jer, hvem I kunne se i den rolle. Ikke nødvendigvis med navns nævnelse, men mere hvor i organisationen (frivillig, tillidsvalgt, politiker, ansat, ekspert) vedkommende skal findes, for at vi skaber den bedste og mest værdifulde politik.
Derfor må du meget gerne komme med inputs til, hvor og hos hvem den rolle burde ligge og forvaltes, så rollen som tovholder og øverste blæksprutte placeres lige præcis der, hvor den kan blive den mest inddragende og demokratiske aktør.
Til hele politikudviklingen har jeg oprettet en google mail - erhvervspolitik@gmail.com - hvor dokumenter også vil være tilgængelige. Det er meningen, at mailen kan bruges til, i fællesskab, til at uddele roller og samskrive centrale dokumenter.
Ambitionsniveauet for denne politikudvikling er allerede på vej igennem loftet, og målsætningen er, at hele landet skal bidrage til denne politik. Fordi det vedrører os alle, fordi vi vil undgå tunnelsyn og fordi gode idéer spirer lokalt, men skal dyrkes og komme til gavn for alle i hele landet.
Derfor skal vi have oprettet en række regionale udvalg med fokus på erhverv og innovation. Er du nysgerrig? Har du gode idéer til fremtidens erhvervspolitik og måske endda erfaring som iværksætter og primus motor, så kontakt din storkreds.
Hvad gør du nu?
Du kigger i google-dokumentet her: https://docs.google.com/…/1rzKgX3EN-C9CpI-fycmZuUb-x2E…/edit.
Kommer med kommentarer (undgå gerne at rette direkte) og forslag ved hjælp af rettefunktionen, og så melder du dig måske med dit navn og kontaktoplysninger på mailen erhvervspolitik@gmail.com, hvis du ønsker at bidrage specifikt til en af opgaverne eller i din kreds.
Jeg vender tilbage med en update om en uge, hvor vi forhåbentligt har fået god feedback. Og husk, INTET ligger fast - det er jeres politikudvikling, og jeg sætter blot rammerne til inspiration, så vi kan komme i gang.