Alternativets fredspolitik

Elsk din fjende!
Vi skal hverken forsøge at udbrede tro eller ideologi, men have til hensigt at lære noget.
Et fredeligt samfund er forudsætningen for en fredelig verden.
Først skal vi sige, hvad vi ikke vil gøre (hvis kristendommen havde haft som første bud, at man ikke måtte være brutal, så…)
Vi vil ikke udpine planter og dyr.
Vi vil ikke udnytte andre mennesker.
Vi vil ikke underlægge os andre eller have at andre underlægger sig os.
Vi vil ikke være besat af havesyge.
Vi vil ikke opfinde eller bruge aggressive teknologier som våben og aflytningsudstyr.
Vi ved ikke, hvad vi vil frem til, så vi leger den gamle leg, 20 spørgsmål til professoren. Hegel sagde engang: “En ting er, hvad den ikke er”. Derfor er fred, hvad den ikke er.
Lad os danne grupper for fred og lave polaer, der kommer med en fredspolitik for Danmark.
Bliver et fredeligt land overfaldet, vil angriberen blive smittet med fred før eller senere.
Et land fuld af fredsskabende ‘idioter’, kan ikke overvindes.
Danmark er ikke et kristent land, før det bliver et fredsskabende samfund.
Ingen har grund til at angribe eller overvåge et fredsskabende land.
Det drejer sig om, hvordan vi lever et liv i pagt med naturen og ikke imod den. Først da får vi fred i verden.
Det at skabe fred vil ryste mange og fremkalde aggressivitet i dem. De vil provokeres, indtil de får tænkt over, hvad deres holdning fører til.

2 Synes om

Kan godt lide dine tanker, men man skal sige, hvad man vil… for der skal jo handling bag… og det er ikke så nemt at gøre dine tanker til handling… eller måske er det, men ihvertfald, hvad man vil. :relaxed:

Kære Ann.
Tak for din respons.
Kan du ikke skrive på Dialog noget om, hvordan du selv mener, vi får fred i
verden? Det vil jeg meget gerne læse.
Vh.
Niels-Simon

Den 23. august 2015 kl. 13.03 skrev Ann Marquardsen <
webmaster@alternativet.dk>:

Meget enig niels simon. Og derfor mener jeg, at alternativet bør lægge afgørende vægt på forskning i og praksis af freds-og konfliktløsning og afstå fra enhver form for deltagelse i militær aktivitet, således som man desværre valgte at gøre, da man deltog i udsendelse af soldater til russisk randzone stat.

I stedet bør vi oprette demilitariserede zoner, hvor fokus er fredsforskning. Jeg kan anbefale krishnamurti ‘fri for vold’