Alternativet støtter salg af vaccineproduktion?

Hej
Jeg er ikke helt klar over, om dette er det rette forum, men here goes:

Jeg er forundret over, at Alternativet bakker op om salget af vaccineproduktionen. Hvad er argumenterne for at bakke op? I forhold til salg? I forhold til køberen?

Håber på nogle gode svar.

Hej Henrik - har du nogle links til sagen?

EDIT: Er det dette her?

Hej Thomas
Hvis du googler ‘salg af vaccineproduktion’ og indsnævrer søgningen til seneste uge, vil der komme en række resultater, som primært henviser til Ekstra Bladet. Det lader til, de er de eneste, der graver i sagen.
Her er lige et af resultaterne, hvor Berlingske Buisness refererer til EB

http://www.business.dk/medico/statens-vaccineproduktion-er-havnet-i-skattely?referrer=RSS

Hvorfor har Alternativet solgt Statens Serum Institut for en brøkdel af værdien? Hvem har fået returkommissionen.

Hvad overbeviser dig om at salgsprisen er en brøkdel af værdien? Og hvorfor skriver du at det er “Alternativet” der har solgt SSI?

Og hvad er dit formål med at skrive dit spørgsmål her? Regner du med at få svar, du kan bruge til noget?

  1. Virksomhedens indre værdi er vurderet til 150 millioner kr. Det er en virksomheds minimumsværdi. Og man har brugt 30 millioner kr. på at finde en køber. Salgsprisen var 15 millioner!
  2. Alternativet har stemtfor, da salget var til afstemning.
  3. Jeg håber at nogen ved mere end jeg. Og kan rettet en misforståelse.
  4. Hvis noget svare med en løgn, og jeg kan gennemskue den, så er der en forbrydelse bag, og jeg vil forlade partiet hurtigst muligt.

Har du kilder på dette?

Hvem har “vurderet” den indre værdi? Og hvilken virksomhed snakker vi om, hvornår? Husk at et kun er en del af virksomheden SSI der sælges. Derudover er “indre værdi” ikke en minimumsværdi. Der er tale om en måde at opgøre egenkapitalen på, og om den er højere eller lavere end den reelle værdi, afhænger af hvordan forskellige elementer er bogført - fx kontraktlige forpligtelser, goowill etc.

De 30 mio er, så vidt jeg kan læse, en udgift til salg af vaccineproduktionen OG diagnostikdelen - der blev solgt for ca 250 mio.

Baggrunden for salget af Statens Serum var at en oprørsbevægelse i et uland manglede penge. Og mine penge var ikke nok.
Jeg lavede derfor en katalog over mulighederne for at få penge. En mulighed var at få dusørrene for efterlyste forbrydere. Dette lykkes overraskende godt. Selvom det tog nogen tid for Storm at finde den sidste.
En mulighed var at lave underslæb i et datterselskab. Phil og Søn
En mulighed var at børsnotere en virksomhed og tømme den for værdier. Det var OW-Bunker.
En mulighed var at privatisere statslige virksomheder, efter først at have givet dem et underskud, så at de var billige. DONG og Statens Serum
En mulighed var at få staten til at refundere penge som ikke var indbetalt. Svindel med udbytteskat og mons-svindel.
De var også nødt til at have en bank. Det bedste var at overtage en eksisterende bank. Chefen for G&S kom til at skrive under på noget som han ikke have læst. Så havde de en bank.
Når Helle Thorning-Schmidt havde en konto på en kanal ø, så var det fordi der stod hendes betalig for DONG-salget.