Alternativet i pressen

Hejsa!
Hvor er det dog fint, at man endelig kan læse noget om Alternativet i pressen.

Man kunne måske så godt have ønsket sig, at det havde været andre emner, end den nytiltrådte formands evt. uheldige meritter i sin fortid i partiet.
Men OK, i Alternativet er vi åbenbart ligesom alle andre, - vi udtrykker stor kærlighed til freden, men vi elsker krigen. Så meget for den ny politiske kultur!

Som menigt bestyrelsesmedlem i en provinsforening kan man jo godt undre sig over mange ting.

Jeg undrer mig over, hvor lidt jeg har vidst om alle de skeletter, der nu vælter ud af skabet.

Jeg undrer mig over, hvorfor de medlemmer, som nu gør deres bedste for at underløbe den ny formand, ikke kom frem med deres kritik af hende under valgkampen, hvor det kunne være blevet debatteret og have haft rettidig effekt.

Jeg undrer mig over den smålighed, som præger diskussionen nu og den fuldkomne mangel på respekt for SAGEN, som dette her personfnidder er udtryk for. Som Theresa Scavenius udtrykte det under en af valgdebatterne: "I forhold til projektet med at få gang i den grønne omstilling, kan det så ikke være lidt lige meget, om jeg er en rar person?

Og jeg undrer mig over, at partiets stifter(e) mere eller mindre passivt i den grad bidrager til partiets splittelse og nedgang.

Endelig undrer jeg mig over den mangel på politisk substans, som viser sig. Man mere eller mindre hader hinanden, selv om der ikke er væsentlige politiske uenigheder. Hvor er Alternativets konfliktmæglings-institution?

Kærlig hilsen…

12 Synes om

Lad os nu komme til sagen:
Vi har valgt en ny politisk leder. Efter min mening en kompetent og indsigtsfuld person med en særdeles relevant erfaringsbaggrund.
Hvis der var skrupler i forbindelse med det personvalg, ville det have været konstruktivt at fremsætte synspunkter herpå under den valgkamp der blev ført.
I gamle dage indeholdt vielsesritualet så vidt jeg husker en sætning om at hvis nogen havde indsigelser imod dette ægteskab, så skulle de fremsættes NU, ellers holde det for sig selv.
Medlemmerne har valgt Josephine, lad os bakke op om hende og komme til sagen: den politik som Alternativet står for og som der er så hårdt brug for!
Som Jens Frydendal, Viborg, skriver i Information debat, 28.2.20, - Stå fast, Josephine!
Det er grøn omstilling vi har brug for at fokusere på, ikke anonymt frembåret personfnidder.
De bedste hilsener fra Ida Waage Nielsen

8 Synes om

Alternativet er ikke kun hvad vi vil opnå men i høj grad også hvordan. Så brugen af vores værdier og dogmer bør ikke være noget, der kan sættes til side. Der kan være små forskelle på hvordan vi forstår dem og vi er kun mennesker på godt og ondt, men der må ikke være tvivl om at vi bestræber os på at efterleve dem.

“Rar” indgår ikke i vores grundlag men dialog gør. Og det er her at kritikerne af Josephine Fock er gået galt i byen. Tingene er ikke blevet løst. De burde have gået til dialogrådet da de skete. (Det hed noget andet dengang). De kan stadig gå til dialogrådet idag. Men de går i pressen. Hvem får noget ud af det?

Theresa Scavenius afviste at gå i dialog og lavede istedet den der stråmand med “rar”. Jeg har ikke set eller hørt at Josephine Fock skulle have gjort noget lignende. Jeg hører heller ikke hende gå til modangreb. Kan man tale om en krig, hvis der kun skydes fra den ene side?

5 Synes om

Hvis der er noget jeg har lært gennem at følge politik. Er det, at det hjælper ikke, at feje noget ind under gulvtæppet. Og det er hvad der er sket i de her ting. Og det er blevet acceptere af alle de berørte. For ellers havde man taget kontakt til dialog rådet, som godt nok hed noget andet på et tidspunkt. Hvorfor har man ikke gjort det?

3 Synes om