Alternativet gør Landsmødet 2020 digitalt


Kære medlemmer

Den seneste tids udvikling i smittetrykket og de nye coronarestriktioner gør, at Alternativet har valgt at omlægge partiets kommende landsmøde i weekenden 26.-27. september til et digitalt landsmøde. Alternativets Hovedbestyrelse drøftede på sit møde lørdag forskellige mulige scenarier, og på grundlag af den seneste tids udvikling er det blevet besluttet at gøre landsmødet digitalt, siger talsperson for hovedbestyrelsen i Alternativet, Jesper Callesen og uddyber:

“Landsmødet er jo den højeste myndighed i et politisk parti og et vigtigt forum at mødes i for at skabe fællesskab og politisk retning. Jeg ville ønske, vi kunne mødes fysisk hele partiet i Odense, men det er ikke ansvarligt at holde et ordinært landsmøde i de her tider, hvor vi beder private og forretningsdrivende om at lukke ned i et vist omfang. Derfor omlægger vi nu vores landsmøde til et digitalt møde. Jeg er ikke i tvivl om, at vi nok skal få et godt møde og en frugtbar politisk debat alligevel.”

Alternativet har IT løsninger på plads, der kan håndtere mødeafholdelse og afstemninger. Taler og debat kommer til at foregå via Zoom for allerede tilmeldte. De vil modtage en separat mail med uddybende oplysninger. Det hele vil kunne følges via Alternativets vanlige platforme.

Partiets politiske ledelse bestående af Josephine Fock og Torsten Gejl kommer til at være tilstede på Nature Energy Park i Odense sammen med hovedbestyrelsen ligesom der vil være sekretariatsbistand fra sekretariatet på Christiansborg. Det betyder altså i praksis, at der ikke vil være åbent for øvrige deltagere på landsmødets fysiske lokalitet i Odense. Tilstedeværelse vil kun være muligt digitalt. Alle afstemninger er i forvejen digitale og dermed er den mulighed uændret for medlemmer uden tilmelding.

Vi er bekendt med, at der er mange spørgsmål om det praktiske fra tilmeldte, og vi sender naturligvis mere information ud hurtigst muligt. Vi er i fuld gang med at ordne alt det praktiske. Så vent meget gerne på vores beskeder, før I ringer til medlemssupport eller skriver til medlem@alternativet.dk.

Grønne hilsner
Alternativets Sekretariat
På vegne af hovedbestyrelsen

5 Synes om

Jeg er tilmeldt digital afstemning, betyder det så at jeg ikke kan deltage i debatten på zoom?
Det der forhindrede mig i at deltage på årsmødet er nu også aflyst, så jeg vil da gerne også kunne deltage via zoom om muligt.
Hvad er holdningen til det.

PS jeg forstår sagtens aflysningen, jeg ved ikke hvordan man skulle have kunnet forsvare et fysisk landsmødet lige nu - desværre

1 Synes om

Jeg ønsker det bedste for alle mine medmennesker!

Jeg har vanskeligt ved at se sammenligningen med private og forretningsdrivende. Man må vel stadig have åbent til kl. 22…?

Og jeg mener, at der med aflysningen er en risiko for, at corona-angsten kan blive misbrugt (også politisk).

Kærlig hilsen
:sparkler: :upside_down_face:
Gunhild

Jeg skulle have været til Landsmødet, hvor tilmelder jeg mig nu? Har ikke modtaget noget efter aflysning

1 Synes om

Tænker på, at i denne situation må der findes en løsning for at man kan stadig melde sig som aktiv deltager ved zoom…

2 Synes om

Ja har fået det løst tror jeg

2 Synes om