Undskyld jeg spørger hvor bruger jeg stråmandsargument? Jeg synes du på en urimelig måde lukker enhver diskussion ved at bruge sådanne argumenter
Menneskerettigheder er da en del af dansk lov - det er en international aftale som vi retter os efter - det er sjældent at vi får kritik. Har jeg sagt at jeg er imod en afstemning? Nej jeg mener bare at den er overflødig - men det mener du så åbenbart ikke. Vil du også have en grundlovsafstemning hvis Færøerne eller Grønland forlader rigsfælleskabet eller vil have deres egen forfatning/grundlov.
Mit udgangspunkt var at der er emner som demokratiet kan risikere at undergrave sig selv på - kan og skal vi have lov til at sætte dem til afstemning? ALternativet har nævnt 50000 så må du jo også acceptere at f.eks. dødsstraf kommer til afstemning - og vinder. Eller medicinsk kastration af pædofile og vinder, eller afskaffelse af fartgrænser og vinder, eller strengere straffe til kriminelle og vinder. Eller emner som hele tiden kommer til afstemning - selv om en relativ kort afstemning har været der. Fordi folket står bag - er det altså ikke nødvendigvis godt og demokratisk og gavnligt for mennesker og samfund,
At nogle skulle tie menneskerettigheder væk - det er da vist et såkaldt stråmandsargument - hvem gør dog det - jeg gør det ikke - jeg sætter netop spørgsmål og værner om menneskerettigheder - der læser du noget - som du sikkert gerne vil læse - men det har jeg aldrig sagt.
Og diskussion for og imod DF, Joachim Olsen og andre populister - som jeg har skrevet tidligere og som kom i Jersild spin i fredag - de styrkes af den diskussion fordi de får vakt en diskussion som de gode jordnære folk føler sig identiske med. Jeg bor på landet og jeg oplever netop de nemme argumenter - vi skal have - vi betaler vores skat - hvorfor er det altid de kloge, hvorfor er det altid de store byer, hvorfor er det altid København , vi har ikke råd til etc.
Jeg husker 30-35 år tilbage i tid og der var retrorikken om flygtninge og indvandrer eller folk på overførselindkomst ikke så hård og og uden empati - masse af folk rejste og talte imod - det hjalp altså ikke - den indre svinehund fik netop mere spillerum - og hvad står vi med i dag - et meget usympatisk samfund efterhånden
Om diktatorer gennemfører gode eller dårlige ting - er det et argument? De er stadigvæk på magten uden vælgeres lod