Alternativet Aarhus mister sit byrådsmandat

Kære alle

Det er en svær dag for Alternativet Aarhus i dag.
Liv Gro Jensen og hendes suppleant Sander Jensen har meddelt at de melder sig ud af Alternativet og i stedet går ind i SF.
Nedenfor kan I læse den mail, de har sendt bestyrelsen.

Kære bestyrelse i Alternativet Aarhus

Vi, Gro og Sander, må beklageligvis meddele, at vi melder os ud af Alternativet.

Det er med en stor sorg, at vi siger farvel til en masse dejlige mennesker, som vi har arbejdet tæt sammen med i Aarhus og Østjylland. Vi ønsker inderligt jer alt det bedste.

Dette kommer sikkert som et chok, og vi ved, at det efterlader jer i en svær situation. Vi har stor respekt for jeres arbejde og jer, som mennesker.

Vi forlader Alternativet, fordi vi gennem lang tid langsomt har mistet troen på projektet. Vi har været frustrerede og triste over partiets skæbne. Særligt efter valget om politiske leder, og de efterfølgende konflikter, har efterladt sår, der ikke vil hele. Vi har virkelig prøvet at holde fanen højt og håbet på det bedste, men vi kan desværre ikke længere se os selv i partiet.

Vi har begge to valgt at melde os ind i SF, hvor vi i Aarhus Byråd vil forsætte kampen for klima, natur og social retfærdighed.

Vi viderefører meget gerne baggrundsgruppernes budgetforslag i år, såfremt de og I ønsker det, ligesom vi meget gerne samarbejder alt det, I har lyst til fremadrettet.

I skal vide, at vi altid vil respektere foreningen Alternativet Aarhus og de mange gode og varme mennesker i foreningen.

Kærlige hilsner
Liv Gro Jensen og Sander Jensen

På vegne af bestyrelsen,
Tenna Schaldemose,
forperson

Jeg elsker måden at gøre det på. Det svarer til, at jeg slår op med min kæreste ved at skrive et brev til hendes mor.

10 Synes om

Kære Århus-folk

I har min dybeste medfølelse. Det er en slem skuffelse og et stort svigt af forpligtelsen på et fællesskab.

Personligt er jeg evig forundret over, at folk ikke evner at forpligte sig i højere grad – en 4-årig tidshorisont burde ikke være så umulig en forpligtelse.

KH

Troels

9 Synes om

Nå da da - gad vide, hvordan man kan forudsige chok i andre mennesker?

Tak, Jeg kan godt li’ den skarpe analyse!

Det er megatrist, og helt uforståeligt at vi i et parti som ønsker en ny politisk kultur, ikke magter at forpligte sig til sagen, politikken og fælesskabet, som man selv har været med til at etablere.
Tilsyneladende er den personlig promovering af større betydning end vores politik?

2 Synes om