Alternativet Aarhus byder Josephine Fock velkommen

Alternativet Aarhus byder Josephine Fock velkommen som ny politisk leder.

Vi glæder os til at se Josephine Fock her i landets næststørste lokalafdeling i Aarhus, og ikke mindst glæder vi os til et udviklende samarbejde med både hende og vores kvalificerede folketingsgruppe. I Aarhus står vi i dag på en bred platform med et fantastisk dejligt, konstruktivt og samskabende fællesskab. Det vil vi gerne dele ud af, men vil også gerne lære af andre og forene os med alle de nye tværgående tiltag, som valget en ny politisk leder fører med sig.

Bestyrelsen i Aarhus er glad for den fantastiske demokratiske proces, som valget af politisk leder var et udtryk for. Under de mange debatter rundt omkring i landet mødte kandidaterne 600-800 personer, og ca. 1/5 af alle medlemmerne stemte under landsmødet! Vi anser det som en demokratisk sejr, at medlemmerne kunne tilkendegive deres stemme uanset hvor i verden de befandt sig, det er en sejr for Alternativet, og det er en sejr for medlemsdemokratiet!
(I nogle partier er det kun udvalgte personer, som må stemme).

Vi glæder os utrolig meget til at samarbejde med kandidaterne: Theresa, Nordqvist, Faxe, Foged og Mira, som alle viste mod til at udfolde de samfundsforandrende perspektiver, som f.eks. klima- og artsdiversiteten kalder på. Vi ønsker stadig et radikalt grønnere og mere socialt retfærdigt samfund! :green_heart:

#AlternativetAarhus #StyrkDemokratiet

2 Synes om

Jeg kan kun være så enig - Især da jeg kan se, at der bliver tænkt meget på, at vi også skal rumme dem der ikke stemte på Josephine som f.eks. mig. I Amager Bio blev jeg overasket over hvor skarp f.eks Sascha Faxe er, og når vi har så skarpe mennesker mellem taberne, så er vi et vinderparti! Josephine er et fremragende valg til det hun er god til, og jeg glæder mig til at se hvad der sker fremover.

3 Synes om

Hej Edvard.

Tak for din positive tilbagemelding.

Vi ser meget frem til samarbejdet med kandidaterne og den politiske leder! Vi håber, at alle alternativister vil fortsætte i Alternativet, da vi synes, at det er vigtigt, at vi anerkender den demokratiske beslutning :slight_smile:

God weekend,
Kasper,
Forperson.

2 Synes om