Alternativ genopladning

Sku’ vi nu ikke se at få gang i virksomheden: ALTERNATIV GENOPLADNING. Der kommer til at mangle opladningsmuligheder for el-biler, og vi ville få god positiv eksponering.

Vi mangler bare teknisk og økonomisk samt juridisk know-how. Hvem melder sig?

Og så lige 5 millioner kr. eller deromkring til startkapital. Crowdfunding?

2 Synes om

Jeg bidrager gerne med lidt teknisk know-how.

Hej Peter!
Tak for svar. Kan du fortælle noget om de tekniske krav til projektet?

Bedste hilsener…Hans

Hej Peter!
Vil du komme nærmere ind på dine kompetencer?
Mvh. Carsten

Har viden indenfor i elforsyningsområdet i bred forstand (er uddannet civilingeniør og elektriker) og har selv kørt elbil siden 2014.

Hej igen!

Godt med noget teknisk ekspertise. Jeg har kontakt med Edvard Korsbæk fra Esbjerg, der som tidligere virksomhedsejer gerne vil bidrage med forretningsmæssig know-how.

Etablering af et egentligt firma, der skal kunne konkurrere med de kommercielle opladningsfirmaer er nok langt ude. Det vil kræve en masse penge. Jeg har ladet mig fortælle, at en lynlader koster 1 mill. i etableringsomkostninger. En hjemmelader koster jo 5 - 10.000 kr.

Det var måske mere realistisk at få etableret dele-ordninger, så flere mennesker kunne hjælpe hinanden med opladning. Der er jo masser af hjemme-ladere, der er uvirksomme det meste af tiden. En app, måske, der kunne styre fælles opladningsfaciliteter lige som de apps der styrer GO-more eller Dele-biler.

Men der er sikkert mange andre gode muligheder. Hvis I vil være med til et Zoom-møde til brainstorm vil jeg godt indkalde, hvis jeg får jeres e-mail-adresser.

Bedste hilsener…Hans

Sjov ide, og jeg synes den kræver lidt medvind. Som Hans fortæller har jeg været iværksætter og udviklet en mindre multinational virksomhed undervejs, så de rent formelle ting ved jeg en del om.

Edvard Korsbæk, der havde overset at jeg havde logget mig ind som storkredsen


Jeg vil gerne høre mere!

Lidt info, der kunne have interesse!
FSTYR – databehov for ladestandere: