Afskaffelse af overarbejde

Forslagets tekst

afskaf overarbejde, et ustabilt arbejdes skema er på et helt fundamentalt niveau utroligt skadende for hele samfundet. vi har brug for stabilitet for at være I stand til at planlægge sociale begivenheder med hinanden.

det virker helt natruligt med overarbejde, men det er en lappe løsning for mangle på insight hos arbejdesgiver.

det er svært at sige hvilken måde overarbejde skal afstattes på, men det er utroligt vigtigt at det bliver afstattet. det kunne gøres via enten vikarbureau eller job søgende som vil arbejde i en bestemt periode for at opfylde den mangle på arbejde som der vil være uden overarbejde, med andre ord så hvis der mangler arbejde så lad flere om at arbejdet istedet for de enkelte.

når vi har et stabilt skema så kan vi bedre planlægge og overskue muligheder der forbedre os selv, derfor er afskaffelsen af overarbejdet vigtigt

Udfordring forslaget skal løse

stress, arbejdesløshed og problemer med socialle begivenheder som der kræver flere personer.(fx sport)

Potentielle ulemper ved forslaget

hele forslaget kræver at vi kan bygge et system op som er i stand til at sætte folk afsted til at arbejde inden for et givent felt inden for en tidsperiode på måske 1 uge.

det skal selvfølige svare sig økonomisk at have en vikar / arbejdes parat person ude så det kan suppleres af staten I den givne periode, men hvis dette bliver for hyppigt brugt så skal arbejdespladsen hyre extra personalle

Hvordan forslaget er udarbejdet

Jeg har observeret en tendens hvor folk er gået fra at dyrke hold spot I deres ungdom til at dyrke mere individual sport i deres voksen år

Jeg tænker at dette er blandt andet grundet et arbejdes skema som til tider kan være uforudsigeligt og derfor kan overlappe fritids skemaet, dette kan før til svigt af ens venner og familie.

Hvem har været inddraget

Jeg har kun snakket med min famile og venner om dette forslag

Forslagsstillere

  1. Bjarke Thomas Rugsted

Status på forslaget

Status: Søger medstillere

Forslaget søger medstillere. Der skal være i alt 10 forslagsstillere for at forslaget kan komme videre.

Forslaget er endnu ikke sat i sten, så kom gerne med forslag til forbedringer.

Du kan blive medstiller på AlleOs