Affaldsortering i det offentlige rum

Kan man indføre affaldsortering på offentlig steder og er folk parat til at sorterer affald i bycentrum og parker? Jeg så de har indført det som forsøg i vejle. Kender til at det er inført i visse parker i usa og i byer i Tyskland. Er der nogle der har bud på hvordan det bedst kan gøres hvis i synes det er en god ide?
Det er svært for kommunerne at håndtere sortering og indsamling på gader og stræder. Dels på grund af finansieringsmulighederne, men ogå i høj grad på grund af borgernes adfærdsmønstre og vaner, når affaldet skal bortskaffes på vej gennem byen. Der viste sig en tendens til, at det var langt svære at få borgerne til at sortere, når det foregik udenfor hjemmets fire vægge (ifølge DAKOFA)
Har i eksempler på lovforslag. Jeg ledte forgæves efter vejles forslag til forsøg. Linker til Vejles avisartikel.
.Affaldsortering flytter ud i gågaden - slut med at smide pizzarester og papir i samme spand | vafo.dk

Vi er igang med at teste det i København…! Skriv evt. til Fanny der sidder i Teknik og Miljø udvalget, hun ved hvordan det er kommet til verden. Men som jeg husker det var det forvaltningen selv der foreslog det, men man kunne da sagtens forestille sig det som et medlemsforslag :slight_smile: https://www.tv2lorry.dk/artikel/har-du-ogsaa-set-dem-koebenhavn-tester-nye-skraldespande-i-byrummet

1 Synes om

Jeg kan se at forsøget med sortering i det offentligerum i København udløb pr. 1. oktober. Er der konkluderet noget?