Å i medierne

Hvordan kan det være at medierne fokuserer udelukkende på Ø og Pelle Dragsted i forbindelse med regeringsdannelsen? Byder vi os nok til? Har medierne noget imod Å? Jeg ser kun de ting Franciska og Torben selv lægger op. Å har da fået indflydelse på mange ting - men ingen nævner dem? Pelle får al anerkendelsen for de gode tiltag. Eller er jeg blind og har misset artikler/ interviews om Å i massevis?

Det er fordi Enhedslisten er større end Alternativet. Regeringen har kun brug for Enhedslisten til at danne flertal. Alternativet er for så vidt irrelevant.

Hej Carl,
Jeg ved godt Ø er større, og at Å er en ‘ekstra sikkerhed’, men stadigvæk synes jeg, det er bemærkelsesværdigt, i hvor høj grad medierne negligerer at nævne Alternativets indflydelse på regeringsgrundlaget. Der er flere ting, der tydeligt bærer præg af Å’s indflydelse. Det er i mine øjne ikke ordentlig journalistik.
Jeg tror, vi har en stor opgave i at være mere synlige.
Ja, Ø og Å har fællesmængder, men Å er meget, meget mere end det!

Noget andet er at Enhedslistens forslag koster mange penge. Gratis tandlæge, gratis transport for unge, og så videre. Det er kontroversielt, for hvor skal pengene komme fra? Det fanger journalisternes interesse. Derimod koster Alternativets forslag ikke ret mange penge.

Det vigtigste er at vi får gennemført en del af vores forslag. I den forbindelse skal vi nok blive nævnt.