7 ud af 98 kommuner

Statsministeren var meget energisk i dag - og det er jo dejligt! Men er der nogle/ nogen her, som er enige i, at det er syv kommuner, der får lov til at eksperimentere, når det i alt er 98? Hvad har udvælgelseskriterierne mon været?

Jeg mener, at det ville være helt på sin plads og sundfornuft, at alle 98 ville få adgangsbillet til at blive klogere…

Hvad mener du?

1 Synes om

Har ikke lige set hvad Smin nu har sagt, men synes da helt klart at vi skal have fjernet stort set al statslig styring af kommunerne, desto mere decentrale enheder kommunerne bliver desto bedre kommer det til at køre overordnet set … selvfølgelig kommer det til at gå galt her og der, men det er jo det vi så har kommunalvalg til at rette op på, så kunne de valg måske også blive lidt mere meningsfulde hvis kommunalpolitkerne fik mulighed for at lave andet end hvad der vel dybest set er projektstyring for staten.

2 Synes om

Ja netop! Det kunne være oplysende, om de kommende kommunal- og regions-politikere i Alternativet fremstår med forslag til frie eksperimenter i deres kommuner/ regioner, som de ønsker opstilling i. Det kunne være alternativt samlende og inspirerende…Håber, at I skriver her, så vi får et alternativt overblik!

Kærlig hilsen
Gunhild

1 Synes om

“Projektstyring for staten” Det må simpelthen rammes ind, for det er jo helt spot-on, som kommunerne drives i dag og netop ikke skal.

Forskellig natur giver mulighed / kalder på forskellige kommunale styrer! Men oplevers / føles det sådan som kommunalpolitisk alternativist - i hvert fald kan det ikke lige ses tydeligt i mine øjne her på Dialog - jeg håber dog på sammenhængsevnen henover efteråret her i Alternativet og her på Dialog…
Fx Køge - Kære Peter. Hvordan ser du dit kandidatur til Køge kommunalbestyrelse i en national, alternativ kontekst?

1 Synes om