5g beslutning

Hvor er det skuffemde at Alternativet er gået “all in” på 5G mobilaftalen.

Ikke noget med "Lad os først få undersøgt kritikken ordentligt "… eller måske bare en afventen på grund af den rejste tvivl…

Hvad er det der gør at 5G skal hastes igennem i Danmark?

Det ligner dig slet ikke, Alternativet… Jeg er lidt bekymret for dig (og mig, og alle de andre).

6 Synes om

Du har helt ret. Smart i en fart er ikke rart. Ihvertfald ikke hvis det er på bekostning af menneskehedens overlevelse. Insekterne er i kraftig nedgang og der er stærke indicier, der peger i retning af at det ikke kan udelukkes at det er stråling, som er en af årsagerne til nedgangen. Alternativet det er en ommer.

6 Synes om

Jeg vil overveje mit fortsatte medlemskab, hvis vi i Alternativet ikke vil lytte til uafhængig forskning og udvise forsigtighed for at beskytte mennesker, planter og dyr.

6 Synes om

Helt generelt skal vi nok passe på med at skyde på de MF’ere, som har stemt for 5G
At vi skal have 5G i Danmark har været kendt længe og omtalt i medierne i mindst et år.

Men der er ingen her i Å, som har rejst nogen form for bekymring før nu her måneder efter at beslutningen er taget.

Så skal vi ikke støtte op om vores MF’ere, som tog en beslutning på grundlag af sundhedsstyrelsens anbefalinger? De faktisk er igang med et stort arbejde med at finde ud af hvordan vi skal agere i forhold til dette emne.

2 Synes om

Den er jeg altså meget uenig i, @JesperLyng . Jeg hverken kan eller skal bakke op om politikere som træffer forkerte beslutninger. Både for min egen skyld, for Alternativets skyld, og for Danmarks skyld. Hvis jeg havde haft den fjerneste anelse om at Alternativet kunne finde på at bakke op om 5G, så havde jeg naturligvis “råbt op” noget før. Men den tanke havde overhovedet ikke strejfet mig.

Jeg forventer faktisk at mine folketingspolitikere sætter sig ind i sagerne inden de stemmer for noget. Kritikken af 5G er ikke ny.

Det sagt, så ser jeg ingen andre partier, der som Alternativet, har et værdegrundlag der ligner mit. Så, opbakning om Alternativet, ja. Opbakning om forkerte beslutninger, nej.

3 Synes om

Jeg har gjort rigtigt meget ud af at kigge på alternativ forskning, og endnu ikke fundet noget troværdigt. Mit Alternativ går ind for en så spændende og indholdsrig tilværelse som muligt, og går ind for at tjekke ting grundigt. Jeg har været med til at gøre det (Altså tjekke!), og jeg er stadigvæk tryg ved %G som teknik. Hvad jeg er mindre tryg ved er IT kulturen herhjemme (Og mange andre steder i øvrigt!), hvor de fordele som 5G vil give os gør etikken endnu vigtigere.

1 Synes om