100% privatisering af Radius

Radius der ejer elnettet og transporterer strømmen frem skal privatiseres 100%. Det fik jeg at vide af en medarbejder i Radius. Det vidste jeg godt nok ikke. Der var meget ballade - med god grund - at en mindre andel af Dong blev solgt til Goldmann Sachs. Jeg vil da mene at 100% salg af Radius er langt mere dramatisk. Hvad har I gjort i Folketingsgruppen i den forbindelse?

Argh, ja det lyder skrækkeligt. Man skulle tro at centraladministrationen (om ikke regering og folketing) havde lært noget af de mange skandalerhvor vital infrastruktur er blevet afhændet. Hørte du mere om hvordan og hvornår?
… Og ja, jeg vil også være interesseret i at høre om folketingsgruppen/ medlemmer har forhørt sig om dette hos ministeren. Tak.

Bare til oplysning: Radius ejer elnettet i Københavnsområdet, Nordsjælland og dele af Midtsjælland.
Og “100 procent privatiseres” er lidt misvisende, da Radius er ejet af Ørsted (det tidligere DONG), som allerede er 49,9% privatiseret. Det er i hvert fald en teoretisk mulighed, at staten beholder en aktieandel i Radius, eller at de berørte kommuner, SEAS-NVE eller lignende køber sig ind.