Politisk problem

Er det ikke et problem at partiets leder er til højre for partiet?

Hvad mener du? Hvorfor? Jeg synes, at du skal uddybe dit spørgsmål / din holdning. :wink:

1 Synes om

At jeg hele tiden ser partiet bevæge sig samme vej som Ny Alliance, som også var lidt alternativt.

Jeg ville mere mene det var et politisk problem hvis vi bare blev en kopi af Enhedslisten. Alternativets formål, er som jeg ser det, at skabe en politik der kan samle hele Danmark og det er derfor vigtigt at vi placerer os i midten, selvom vi ikke er tilhængere af den nuværende blokdeling.

Svaret er at alle partier i folketinget, følger den samme Neo-Liberale strømning.
Den nuværende blokdeling er ikke politisk men handler om hvem af kun to valgmuligheder som skal lede regeringen.

Hvad var så spørgsmålet? Jeg er vist også mere Gahl end morsom…

Spøg til side.

Det ville være et problem for mig, hvis en højre- eller venstreorienteret leder tilsidesatte de demokratiske spilleregler i Alternativet, så politikken blev højre- eller venstreorienteret, frem for at tage udgangspunkt i problemløsning og forbedringer med afsæt og mål i det bæredygtige.

Jeg læser i dine indlæg, at du har en frygt for, at Alternativet vil falde i gryden med levebrødspolitikkere og gammel vin på nye flasker, måske tilmed uden at kunne få reel indflydelse på de områder, hvor det bæredygtige virkelig gisper efter vejret? Om det er rigtig læst eller ej, så er det min frygt. Og netop derfor, ser jeg efter Alternativet - her kan jeg ikke bare haabe, men også arbejde aktivt for, at det ikke kommer til at ske.

En sikring mod et sådant scenarie er diskuteret i anden tråd - Hvad tænker du kunne værne mod blokdeling og, hvis ønsket, neo-liberale strømninger?