Tagge indlægstyper i relation til politikudvikling

Formål:
Idéen er at skabe en form for struktur, som går på tværs af politikområderne, som identificerer hvad for en slags indlæg vi har med at gøre.

Fordele:
Ved at bede brugeren vælge blandt et udvalg af disse tags kunne man facilitere en stillingtagen til hvad det er for en slags indlæg, der oprettes, og dermed øge bevidstheden om at der kan være en process i at komme frem til et politisk forslag

Forhåbentlig kan man så lave oversigter, enten i discourse eller i et externt system, hvor man kan vise for eksempel alle færdige politiske forslag, eller alle debatoplæg indenfor et givent politikområde.

En sådan oversigt er nødvendig for at (specielt nye) brugere kan orientere sig i og overskue eksisterende diskussioner

Praktisk
Tag’sene skal selvfølgelig helst være både korte og klare og tilsammen dække de typer af indlæg der forekommer i en kvalificeret politisk samtale.

Forslag til tagliste:

Udfordring
Debatoplæg
Analyse
Fakta
Delforslag
Forslag
Forslag (PF)
Forslag Vedtaget

2 Synes om

Ser fornuftigt ud, kender dog intet til “kvalificerede politiske samtaler” men bare en thumbs-up herfra

Godt gået @slmeyer. Skal vi forsøge med det nuværende tag-system? Jeg har nemlig en plan om at lægge forslag til politisk forum op i dag, såfremt forslagsstillerne er med på det.

1 Synes om

Kan dog nu se, at systemet ikke tillader spaces. :frowning: Kan vi klare os uden? Til teknisk interesserede er der tale om denne ændring.

1 Synes om

Haha - den var go’

Det gør jeg heller ikke, men det er vel det vi skal udforske :wink:

Kan vi ikke bare sætte bindestreg mellem istedet for mellemrum i tags’ene?

1 Synes om

Ang koden - er det sådan at de har valgt at udelukke brug af mellemrum i tags for at kunne få mere enkel og ensartet kode?

Jeg tænkte det samme, er ikke haj til regexs så det kan jeg ikke gennemskue

Det ser godt ud! Jeg er ikke sikker på om follk forstår hvad PF er dog, jeg går udfra at vi mener at når forslaget er sendt videre til politisk forum får det denne tag, eller?

2 Synes om

Jo, bindestreger eller underscores. Eller et eller andet tegn, som er næsten helt blankt? :smile: Det må næsten findes.

Jeg ville godt kunne rette i koden, men det ødelægger bare fremtidige opdateringer.

Jeg synes bindestregerne i denne sammenhæng giver god mening - det er jo kun de to af tags’ene som har en ekstra specificering af at forslagene er vedtagne eller sendt afsted til politisk forum, jeg synes en bindestreg der giver god mening, men jeg er ikke så forhippet på om det bliver det ene eller det andet.

Angående majas kommentar, vil det være bedre at skrive teksten helt ud i stedet for at bruge forkortelsen PF - har det nogen betydning om taggen bliver længere?

Alternativt kan vi jo skrive forklaringen til tagsene ind i vejledningen til systemet eller i et særligt søgbart indlæg. Det skal vi nok gøre under alle omstændigheder alligevel

1 Synes om

Ja, jeg tror, at det er det, der menes. Men vi kunne vel godt skrive Politisk Forum eller Politisk-Forum eller Politisk_Forum eller PolitiskˑForum ( :arrow_left: meget lille tegn i stedet for space).

Ja, jeg kan godt li den lille pil, det ser ok ud

Man kunne så skrive Forslag-PolitiskˑForum.
Forhåbentlig er det forståeligt nok, for
Forslag-sendt-til-PolitiskˑForum synes jeg er for langt.

1 Synes om

Jeg har lige lavet det som Forslag→PolitiskForum indtil videre, fordi det andet var for mange tegn. Det skal heller ikke være for let…

EDIT: Rettet tilladt længde for tags.

Den er lige i øjet :slight_smile:

1 Synes om

Nu har vi så vedtaget forslagene af politisk forum, skal vi så lukke og slukke med det (lukke debatten) eller skal vi omtagge, hvor pilen måske bliver til et hak eller pil / tommel nedad hvis der er sådanne tegn?

Ja, vi skal finde ud af, hvad vi præcist gør. Det er - så vidt jeg forstår - ikke alle forslagene i sundhedsudspillet, der blev vedtaget?

Synes det er en god idé med omtagging eller måske mere tilføje flere tags. Fx om vedtaget og forkastet? Så giver det også en åbenbart historik. Indtil vi år arbejdet videre med en mere systematisk oversigt for forslagene.

Der er fordele / ulemper ved at lukke debatten, men jeg hælder mest til at lukke den. Med en god forklaring, selvfølgelig.

Ping: @nimish @M_P_ @nsturis @madsringblom

1 Synes om

Rigtig god idé at tilføje ekstra statustags istedet for at omtagge.
Jeg synes også vi skal lukke med en statuskommentar - lukket fordi den er sendt til politisk forum.
Kan man så som ‘moderator / admin’ gå ind og tilføje en ny statuskommentar som ‘vedtaget af Politisk Forum’ selvom tråden ellers er lukket?, det vil hjælpe på denne problematik:

1 Synes om