Roadshow – Spørgsmål til Franciska Rosenkilde

Her kan du stille spørgsmål til Franciska Rosenkilde.

De 5 spørgsmål der opnår flest stemmer kl. 12.00 mandag d. 25. januar vil blive stillet kandidaten. Program for Digitale Roadshows udsendes d. 23/01.

Stil et spørgsmål ved at svare på dette indlæg. Du skal være logget ind på Dialog igennem AlleOs for at systemet kan se, at du er medlem. Det gøres ved at trykke “Log Ind” og dernæst “Med Alternativet” inde på Dialog.

Stem på et spørgsmål , der allerede er foreslået, ved at ‘like’ det.

Det er naturligvis kun de kandidater der opnår 100 stillere der går videre til de Digitale Roadshows.
Såfremt spørgsmålet har mere karakter af et indlæg men alligevel får højt stemmetal, vil man blive kontaktet med henblik på at formulere et konkret spørgsmål.

Hvilke initiativer kan få folk i miljøbevægelserne til at føle, at Alternativet er det parti jeg vil stemme på til kommunevalg og folketingsvalg

6 Likes

Dit syn på det, der har foregået, de sidste par år og hvad vil du gøre anderledes?

9 Likes

Franciska, hvordan tænker du at vi i Alternativet skal skille os ud fra de andre partier?

11 Likes

Ser du dig selv mest som pragmatiker - eller som en proteststemme?

4 Likes

Hvad synes du om vore værdier og debatdogmer, og hvordan vil du leve dem i dit virke? 2

5 Likes

Kære Franziska!
Hvordan vil du arbejde for sammenhæng mellem bevægelse og det parlamentariske?

3 Likes

Jeg har tænkt lidt over din kommentar, hvor min første reaktion var “hvorfor skal vi skille os ud” … ville det ikke være fedt, hvis alle mente det samme som os?
Dernæst kom jeg frem til at politisk taktisk skal man jo skille sig ud for at få stemmerne istedet for de andre … men vi er jo mindre politisk taktiske … er vi ikke?

Hvad mener du om mine tanker om din kommentar?

Demokrati og gennemsigtighed - i denne nu mere digitale verden :hugs::
:seedling: Hvordan inddrage Alternativets bevægelse/bagland endnu mere end i dag til politik udvikling og stillingtagen til politiske holdninger?
:seedling: Kunne man forestille sig at man afvikler PoFo og til gengæld inddrager Alternativets medlemmer i endnu højere grad end i dag?
:seedling: Hvordan få Alternativet til at blive Danmarks bedste og mest debatterende politiske parti - også medlemmerne imellem?
:seedling: Kan man inddrage Alternativets medlemmer f.eks. ved valg af mennesker, der på Alternativets vegne varetager ordførerskaber?
:seedling: Hvordan gøre Alternativet til de unges foretrukne parti: Der kan blandt unge og befolkning være et ønske om at være politisk aktiv, men der er en del tabu omkring ligefrem at melde sig ind i et politisk parti. Hvordan gøre Alternativet ‘hot’ for de unge (igen)?
Bedst fra Helle

3 Likes

Kære Franciska

Hvad er din vurdering af, hvorfor Alternativet kom så godt fra start op til og ved valget i 2015?
Hvilke svar var det, vi gav så mange borgere, som fik dem til at engagere sig?
Og vil det kunne lade sig gøre at gentage det?

3 Likes

fortsætter du som kulturminister hvis du bliver valgt, og hvis, hvordan vil du håndtere det?

4 Likes