Lydkvalitet

Er blot nysgerrig på om andre har opgivet at følge med i landsmødet?

Jeg gav det et forsøg på et par timer via livestream og hopper ind og kigger igen nu og da … men lydkvaliteten over zoom eller folks mikrofoner eller hvad det nu er gør at jeg simpelthen ikke kan holde ud at blive ved hængende.
Det er synd, der er ellers interessante ting at hente der, men det er ikke værd at have ondt i hoved over, jeg nøjes med at følge med på tekst som jeg nu kan.

Det hjalp måske lidt at gå direkte ind på youtube i stedet for at se det igennem streamet på hjemmesiden, muligvis bliver er afsat lidt mere båndbredde den vej til bedre lydkvalitet? Jeg ved det ikke det er blot gætteri fra min side, men det hjalp da lidt, så kan måske følge med lidt flere minutter af gangen.

Jeg oplevede også svingende lydkvalitet - for at sige det pænt…

1 Like

Kære Arne :slightly_smiling_face:
Jeg kan sagtens følge dig i, at det var lidt svært med lyden i begyndelsen…Og så var der jo så også lige den første halve time, rent indholdsmæssig: Var der besluttet rettidigt?

Men alt i alt må jeg konstatere, at jeg valgte at blive og følge med digitalt hele dagen.

Et af højdepunkterne for mig har været Sophie fra Fanø, så tak til flere borgmestre af denne kaliber!

Kærlig hilsen
Gunhild :sparkler:

1 Like

Det var klart bedre i dag, jeg stod det hele igennem.
Måske havde mit hoved det også bare bedre i dag, men lydkvaliteten virkede klart forbedret var min oplevelse.

2 Likes

Tak for tilbagemeldingerne :slight_smile:

Jeg var med til at klippe lyd og billede, og det er rart med tilbagemeldinger - så vi forhåbentligt kan gøre det bedre næste gang.

Vores udfordring var at kombinere Zoom og salen, hvor vi skal have salen ind i zoom og Zoom ind i salen. Samt undgå at der gik for meget ekko i lyden og billedet.

Selve lydkvaliteten på Zoom og andre online mødeplatforme er altid svær, da den ofte afhænger af afsender/talerens udstyr, eks. mikrofonen på telefonen eller computeren. Lydkvaliteten kan også blive forringet i mødeplatformens system eller modtagerens/seerens internetforbindelse. Det sidste er sjældent et problem i dag.

Vi har lært meget henover weekenden. Viden vi kommer til at bruge fremover. Men vi har ikke prøvet at være “en rigtig” Zoom-deltager. Og derfor er jeres tilbagemeldinger herinde vigtige for os. Hvis der er flere, der ønsker at give tilbagemeldinger, må I gerne skrive her.

I må meget gerne skrive:
Hvor i så med (Zoom, YouTube eller Facebook)
Hvilken enhed i bruge (telefon, tablet, computer eller tv)
Om i brugte høretelefoner eller højtaler

PS: Jeg er ikke ansat, jeg er frivillig der hjalp til med det tekniske - jeg følger dog godt at jeg kan skrive “vi”, da det ikke er første eller sidste gang jeg kommer til at samarbejde med de ansatte :slight_smile:

3 Likes

Hej Martin. Det blev til to intense dage med godt 7 timers streaming foran min PC hver dag. Jeg hørte lyden via eksterne højttalere (bluetooth). Jeg ville starte på AlleOs streamingside, men da den ikke fungerede fra begyndelsen, slog jeg over på Facebook. Jeg gik tilbage til AlleOs da det virkede.
Næste års oplevelse af lydkvalitet vil helt sikkert blive bedre. Fordi vi alle gradvist bliver mere rutinerede, og fordi næste års virtuelle årsmøde forberedes med grundig vejledning i hvordan man som Zoom deltager skal agere for ikke at skabe resonansproblemer for alle andre.
A pro pos næste års virtuelle årsmøde håber jeg der findes en løsning på kapacitetsproblemet i Zoom. Det var forståeligt, men ærgerligt, at man ikke kunne efteranmelde sig til Zoom i sidste uge.
Tak fordi du holder ved, @Martin :green_heart:

1 Like

Tak skal du have for indsatsen, Martin Kjærullf :slightly_smiling_face:

Som du skriver skal der to til tango - og kommunikatorer på zoom må også lige stille op med noget grej til gavn for helheden - når det var særlig slemt med ekko - ja så havde jeg en sudoku at løse imens - desuden også i pauserne, når indlægsholdere lod vente på sig. Der var også en god del, som klarede de tekniske forhold uden problemer. - Og man skal vel også have lov at øve sig - når nu, at det var med relativ kort varsel, at elektronikken skulle have så stor en magtdelings-effekt?

Jeg brugte min PC og You Tube,

Kærlig hilsen Gunhild :sparkler:

2 Likes