Interne stridigheder!

Jeg blev meget glad da vi kom i Folketinget i 2015. Vi fik en god start og meningsmålingerne var også med os. Så kom alle møgsagerne. Siden er det gået ned af bakke. Nu har vi en ny forkvinde og straks finder pressen negative historier om hende.
Jeg tror på Alternativet, men skal vi have en fremtid så skal vi:

  1. Vedblive at være et alternativ til “de gamle” partier, og det gælder hele vejen rundt. Den grønne dagsorden blev stjålet fra os under sidste valgkamp, desværre, men der må være veje tilbage. Vi har så meget godt at byde på. Kunsten er bare at få det formidlet ud, så det vinder gehør.
  2. Vi skal stoppe alle de interne stridigheder. Det er okay at være uenig, men der er absolut ingen grund til hele tiden at involvere pressen hver gang.
3 Synes om

Hej Hanne!
Ja jeg synes den blev stjålet på den måde at vi ikke blev belønnet for vores grønne dagsorden. Faktisk blev de 2 partier med den grønneste dagsorden “ straffet” af vælgerne, mens andre partier fik æren og belønningen, men sådan er politik åbenbart også.

Når det er sagt, så er jeg helt enig ned dig at det blev et grønt valg.

Nu skal de fine ord og løfter omsættes til handling, og det er jeg lidt spændt på??

Mvh

Jan

ส่งจาก iPhone

2 Synes om

Nu findes der jo en række tidligere medlemmer og folketingsmedlemmer der ikke længere er medlemmer … så det behøver jo ikke være “indefra”.
Kan heller ikke læse artiklen andet end de indledende første par linjer pga. betalingsmur.

Trist på mange måder.

2 Synes om

Enig, det er trist, at det er sådan

1 Synes om

Det man kan læse i Information er et kedeligt karaktermord på Josephine Fock, men sådan set også alle de andre der var på Christiansborg 2015-2018. Det jeg læser er at Josephine Fock var frustreret over hvor ringe Alternativets organisation var i perioden. Det er sådan set ikke en overraskelse. Set for sidelinien var det nogle tåkrummende historier man kunne læse i aviserne. At Josephine smuttede ud ad folketinget, viste at hun ikke ville tage ansvaret mere og fik dermed vasket sine hænder rene i processen. Rasmus Nordqvist blev og arvede dermed skylden for alle de pinagtige historier. Da vi valgte ny leder, valgte vi den med de rene hænder.

Med valget håbede vi, at vi fik ryttet op på Christiansborg og sat gang i bevægelsen. Det er for sent nu, efter valg af leder, at hjælpe journalister med at lave et karaktermord. Hvis man absolut skulle den slags - og det var der jo nogen der forsøgte med Theresa Scavenius - så var det rigtige tidspunkt før valget. Alternativet er skrøbelig. Partiet klarer ikke mange flere tåkrummende historier - så er der ingen vælgere tilbage. Jeg vil derfor opfordre dem der føler sig forurettet, til at overveje om vi ikke alle er bedst tjent med at de deler deres oplevelser med dem der holder af dem og takker nej, når journalisterne ringer. For et er sikkert, der er behov for et Alternativ… men det er ikke en naturlov at alle behov bliver opfyldt.

5 Synes om

Hvad er det dog for noget at bringe til pressen og så efter at blive valgt som leder. Virker som småligt fornærmede små personer der gør dette og som kun er ude på at skade partiet ellers ville man have kommet frem med det før og først og fremmest som intern klage.

Nu går HB ind i sagen, og forhåbentlig får de “vendt hver en sten”, så årsagerne til konflikterne kommer frem - i HB og mellem de involverede parter. Inklusive Uffe og Rasmus. Jeg var målløs over, at Rasmus gik fra ordførerposten, og dermed signalerede, at han ikke kunne/ville samarbejde med Josephine. Der må være en god grund, og den kommer forhåbentlig frem imellem parterne, så de kan give hinanden hånden og komme videre.
Selvfølgelig er jeg nysgerrig på historikken, men jeg har alligevel ikke behov for at kende den. jeg har behov for at se folketingsgruppen og PL samarbejde, og jeg glæder mig til, at Josephine kommer rundt i landet, og at vi kan begynde at tale politik.
Jeg har læst både artiklen om kritikken og det rigtig gode interview med Josephine lavet af de samme to journalister i lørdagsudgaven. Jeg mener, at interviewet helt dementerer kritikken ved at vise hvilket menneske Josephine er. Det samme skulle være tilfældet i P1 programmet, debatten også lørdag. Det kan man ikke finde, og jeg har forstået, at det skyldes, at det er trukket, fordi intervieweren kom med nogle postulater, som Josephine ikke kommenterede før bagefter. Jeg kan gætte på, hvorfor, men det bliver jo mit gæt: Hun syntes, det var vigtigere, at komme videre med budskaber, end at bruge tid på at dementere for åben mikrofon.

1 Synes om

Bare til orientering - På vegne af HB’s Talsperson, Jesper Callesen viderebringer jeg lige denne information fra HB

Vi har en god kontakt med Josephine og med MF-gruppen og der arbejdes konstruktivt på det videre forløb.

Vi har indbyrdes besluttet at det er HB og Josephine der udtaler sig.

Her kan I se hvad vi har valgt at svare lige nu når pressen spørger:

"HB har på et ekstraordinært møde, der allerede var berammet af andre årsager, haft lejlighed til en drøftelse omkring artiklen i Information om Josephine Fock d. 22. februar. HBs holdning er, at ruskeri og krænkende adfærd, som det er beskrevet i Information d.22.2.20, er uforeneligt med Alternativets værdier og grundlag og i øvrigt også almindelig omgang mellem kolleger på en arbejdsplads og i samfundet generelt. HB tager anklagerne mod vores politiske leder meget alvorligt og ser frem til en dialog med Josephine Fock i den kommende uge og forhåbentlig også de mennesker, der har bidraget til Informations artikel, så vi sammen kan komme videre. "

Hvorfor er denne tråd lukket ned? Er vi også begyndt på censur her i Alternativet?

Kære Toke

Bestemt ikke. Jeg tror det er mig der er kommet til at trykke på noget og nu kan jeg ikke finde ud af at lukke det op igen. Det er jeg virkelig ked af. Jeg prøver lige om jeg kan få nogen til at hjælpe mig.

Vh.

Bine